Volkswagen Passat (B9) zbog korone na tržište stiže tek 2023. godine

Volkswagen Passat devete generacije, rastegnut na 485 cm, nabijen hi-tech luksuzom, forsiraće turbobenzinske i plug-in hibridne verzije, stiže i električni e-Passat, ali…
… ako ga ne ‘zakolju’ političari, glavni adut će biti usavršeni dizelaš 2.0 TDI, prilagođen normama Euro 6d, moćan, uglađen i štedljiv. I čist, ako ćemo da računamo i govorimo pošteno. Očekuje se krajem 2022., a prvi primerci će na tržište stići početkom 2023.
Potpuno novi model devete generacije (B9), koji će, jasno, zadržati stilski DNK dosadašnjeg modela (ne bi bilo dobro da oni koji još kupe B8 uskoro shvate da im je automobil ‘preko noći’ ostario) biće predstavljen krajem 2022., a njegova prethodnica na kinesko tržište dolazi već sledeće godine.
Volkswagen Passat B9 će napraviti klasni iskorak u premium verziji, gabaritima i tehnologiji. Biće napravljen na modularnoj platformi MQB druge generacije, a tehnološki biće ‘naduvana’ verzija novog aduta Volkswagen Golf 8, koji je startovao u najgore vreme, početkom mega-krize izazvane pandemijom Covid-19.
Za komfor je važno što će se međuosovinsko rastojanje povećati na 284 (+5) cm. Povećanje čvrstoće za trećinu i smanjenje mase za 30 kg, uprkos osetno povećanim gabaritima, temelj je za poboljšanje dinamike i smanjenje potrošnje. Karoserija će biti produžena na 485 (+7) i proširena na 186 (+3) te snižena na 145 (-1) cm.
Naravno, uz standardnu limuzinsku verziju, nudiće se i karavan Volkswagen Passat Variant, čiju moguću verziju prikazuje poznati renderista Avarvarii. A ono što se uočava na ilustracijama novog modela jeste da će biti znatno aerodinamičniji. Koeficijent otpora vazduha od 0,25 ipak neće biti rekordan, jer u Wolfsburgu žele da auto izgleda ‘gospodski’.
To će naglašavati otmenija maska, evolucija onoga što smo videli u modelu Arteon, ali i s kontroverznim ‘obrvama’, koje je uveo Volkswagen Golf 8.
Velik iskorak će pokazati unutrašnjost, otmenom verzijom s LCD virtuelnim kokpitom, glasovnim komandama, najsavremenijim infotainmentom. Sve će biti naglašeno funkcionalno, ugledno, ali bez preterivanja.
U ponudi motora biće benzinci, hibridi, dizelaši (da, dizelaši!), a puno se očekuje od električne verzije e-Passat. Benzinsku ponudu će otvarati ‘tehnološki biser’ 1.5 TSI, koji će se nuditi sa 150 i 180 KS, a biće podloga za hibridnu verziju, snage 211 KS. ‘Ozbiljniji’ benzinac biće 2.0 TSI, u verzijama s 220 i 280 KS.
Kalkuliše se i s 3.0 V6 motorom, kojeg ćemo prvo upoznati u Arteonu. To je dodatna najava iskoraka prema eliti. Velik adut biće usavršeni dizelaš 2.0 TDI, sa 136, 163 i 204 KS), koji će najnaprednijim sistemima redukcijskog katalizatora (SRC), uz AdBlue i filtera čađi (DPF) biti jedan od najčistijih SUS motora na tržištu.
Električna verzija e-Passat biće napravljena u sklopu modularnog elektromotornog koncepta MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten), s autonomijom od čak 500 km.
Izvor: Autoportal.hr
Ilustracija: Avarvarii, Autozeitung.de