Stiže i Smart SUV na struju

Čini se da Smart ubrzano radi na potpuno električnom malom gradskom SUV-u sa svojim novim kineskim partnerima. Da podsetimo, Daimler AG i Zhejiang Geely Holding Group su još u martu prošle godine najavili zajedničko ulaganje u odnosu 50 prema 50 posto u globalno usmereno zajedničko vlasništvo oko upravljanja i daljnjeg razvoja marke Smart, pionira malih gradskih vozila, kao lidera u premium elektrifikovanim vozilima.
Prema sporazumu o zajedničkom ulaganju, nova generacija električnih modela Smart će se proizvoditi u novoj fabrici električnih automobila u Kini, a globalna prodaja bi trebalo da počne 2022. godine. Kinezi će tako preuzeti inženjering marke Smart, dok će odeljenje Mercedes-Benza nastaviti da dizajnira vizuelni izgled Smarta.
Smart je, ako se malo vratimo u istoriju, još 2005. godine predstavio konceptni model pod nazivom 'smart formore', ali puno atraktivniji je bio pokušaj Smarta 2012. godine na izložbi Mondial de l’Automobile u Parizu pod nazivom 'smart forstars' (na slici).
Tim konceptnim vozilom je urbani globalni brend imao nameru da zainteresuje stanovnike velikih gradova, koji vole robusnije vozilo nalik terencu. 'Smart forstars' na električni pogon je deo segmenta SUC (Sports Utility Coupé) s prostorom za dve osobe i puno prostora za odlaganje. Njegovo ime je referenca na staklenu kupolu iznad putnika koja omogućava jasan pogled na zvezdano nebo, a istovremeno nagoveštava duhovitu ideju integrisanja videoprojektora u prednji poklopac motora. To omogućava gledanje pravih filmskih zvezda na otvorenom u bilo kom trenutku. Ipak, ni u tom projektu nije se odmaklo dalje od konceptnog predloga.
Danas, kada je marka Smart sinonim za isključivo električne pogonske sklopove, potpuno je jasno da će i novi gradski SUV ili SUC imati baterijski pogon na struju. Možda njegov konačni dizajn i neće biti potpuno identičan prikazanom konceptu 'Smart forstars', ali je izvesno da će zbog kineskog vlasnika koristiti CMA platformu (Compact Modular Architecture) koja je osnova za Volvo XC40, Polestar 2 ili potpuno novi Lynk & Co 01 predstavljen u Pekingu.
Upravo ovaj poslednji kineski SUV uskoro stiže i na evropsko tržište, a njegove dimenzije su nešto veće (dužina 4541 mm, širina 1857 mm i međuosovinsko rastojanje 2735 mm) od onih koje bi budući električni gradski SUV Smarta trebalo da ima.
Nagađa se da bi Smartov električni gradski SUV trebalo da bude dužine do najviše četiri metra, ali to i ne bi trebalo da bude problem za Geely, jer bi oni mogli da vrlo lagano prilagode svoju platformu CMA predviđenim dimenzijama. Tako bi ovaj gradski SUV bio manji od kompaktnih SUV-ova Mercedesa i Geelyja. Za sada nema podataka o tehničkim specifikacijama električnog pogonskog sklopa Smartovog gradskog SUV-a, ali nagađa se da bi mu domet mogao biti 300 kilometara.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs