Novi veliki Citroen do kraja godine

Kako piše britanski magazin Auto Express, nakon novog Citroena C4 hatchback uslediće jednako odvažni top modelo, uz najavu njegovog predstavljanja kasnije tokom 2021.
To će biti jedinstveni ulazak u višu klasu koji će se takmičiti sa limuzinama, karavanima i SUV-ovima u jednom potezu, zahvaljujući svojoj prepoznatljivoj silueti. Potencijalno oživljavajući imena C5 ili C6, ali trenutno poznat po internom kodu E43, automobil će postati drugi Citroen kome će se dati novi život u nekonvencionalnom obliku.

Iako Citroen ima istoriju velikih limuzina, njihova propast može se pripisati povećanju popularnosti SUV-ova, pa bi uzimanje inspiracije odatle moglo da povrati šanse za brend u višem segmentu. Prošle godine, novoimenovani direktor proizvoda i strategije kompanije Citroen Laurence Hansen rekao je Auto Expressu da će se novi vodeći model „veoma razlikovati“ od trenutne premium konkurencije.
„Biće veoma različit. Veoma udoban. To je sjajan automobil", rekao je Hansen.
To se povezuje sa prethodnim komentarima bivše izvršne direktorke (i nove šefice Peugeota) Linde Jackson, koja je Auto Expressu još 2019. rekla da „Citroen ima kredibilitet kao i svaki drugi proizvođač da ima veliki automobil. Samo što to nećemo raditi na vrlo tradicionalan način.“
Špijunske slike otkrivaju da će novi model s vrhunskim dometom i duhovni naslednik ikona kao što su DS, CX, XM i prethodni C6, imati nekonvencionalan izgled. Biće elegantan poput sedana od nosa do C stubova, dok se krov sužava prema zadnjim vratima automobila. Međutim, ceo automobil imaće povišeni izgled poput SUV-a, sa velikim točkovima i robusnim oblogama karoserije, slično novom C4. Međutim, neće biti sasvim rival za automobile kao što je Volvo V90 Cross Country.
Kada je Citroen potvrdio svoje namere da napravi novi veliki model, otkrio je da će vodeći automobil biti inspirisan konceptom Cxperience sa auto salona u Parizu 2016. godine, a špijunski snimci to potvrđuju. Veoma je slično, sa glatkim oblikom, podeljenim farovima i novim zadnjim svetlima, viđenim pod maskom, koja su inspirisana konceptom.
Nezvanični renderi Auto Expressa otkrivaju kako bi mogao da izgleda ovaj model nakon što automobil bude predstavljen kasnije ove godine, mešajući inspiraciju koncepta i dizajnerske nagoveštaje nagoveštene ispod maske.
Novi model će koristiti platformu EMP2, koju već koriste SUV C5 Aircross i drugi modeli unutar grupacije Stellantis, kao što su SUV vozila Opel/Vauxhall Grandland X i Peugeot 508. Do sada su putnički automobili koji koriste ovu platformu bili u stanju da podrže priključnu hibridnu tehnologiju zajedno sa benzinskim i dizel motorima, a to se verovatno neće promeniti za novi Citroen kada stigne u salone 2022. godine.
Stellantis će imati pristup novoj platformi razvijenoj od PSA pod nazivom eVMP, koja se smatra prirodnom evolucijom sada osmogodišnje EMP2 baze. Biće dizajnirana isključivo za hibridne i čisto električne pogone. eVMP može da koristi iste proizvodne linije kao i EMP2, ali još uvek nije jasno da li Citroen planira da proširi liniju svojih vodećih automobila na čisto električno izdanje.
Autoexpress.co.uk / Autoblog.rs