home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Volvo Concept Recharge

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i da će nova, treća generacija SUV-a XC90 stići tokom 2022. godine, uključujući i verziju sa elektropogonom.

Ranije ove godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge (na slikama), kao najavu (Volvo to naziva "manifestom") sledećih generacija njihovih električnih modela.

Nova generacija XC90 (koja međutim stiže sa novim imenom) biće dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, uz izmene koje se tiču vrata, stubova i svetala. Ako bude tako, oblik karoserije će više ličiti velikom, povišenom karavanu nego klasičnom SUV-u.

Volvo Concept Recharge

Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer.

Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima.

Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XC90.

„Naš Concept Recharge predstavlja manifest za potpuno električnu budućnost Volvo automobila, kao i za novi tip vozila“, objašnjava Robin Page, šef dizajna u Volvou.

Concept Recharge takođe predstavlja Volvov sledeći dizajnerski jezik, tako da je i pregled vozila koja dolaze, pored sledećeg XC90.

Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna Page opisuje enterijer kao „skandinavsku dnevnu sobu“, oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala.

Što se tiče novog imena za naslednika XC90, ovde treba podsetiti na raniju vest da će Volvo učiniti veliki korak od sopstvene istorije i industrijskih trendova, budući da više neće upotrebljevati alfanumeričke oznake za svoje modele. Kompanija će umesto toga početi da koristi fonetska imena.

U razgovoru za medije, izvršni direktor Volvoa Hakan Samuelsson je nedavno rekao da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova.

„Ako danas pogledate automobile, svi su oni vrlo „inženjerski“ nazvani: XC, T8, AWD - sve su to specifikacije na zadnjem delu mnogih automobila“, rekao je Samuelsson.

Volvo upotreba oznake XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima.

„Govorimo o potpuno novoj arhitekturi, o novoj generaciji potpuno električnih automobila“, rekao je Samuelsson. „Dobro je i jasno označiti da je ovo novi početak, i zato nećemo imati brojeve i slova, inženjerski tip imena. Daćemo im ime kao što vi dajete ime novorođenom detetu.“

Najavljen konceptom „Recharge“, novi XC90 imaće radikalan dizajn koji eliminiše „nepotrebne elemente“. Zato nije čudo što Volvo želi da vozilo obeleži novim imenom. Iako će biti predstavljeno 2022. godine, Samuelsson kaže da ime vozila još nije potvrđeno, ali da kompanija vodi „veoma zanimljivu i kreativnu diskusiju“.

Neke glasine međutim kažu da je Volvo već zaštitio ime Embla, iz nordijske mitologije, a koje predstavlja prvu ženu koju su stvorili bogovi.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 568



Komentari