home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW Vision M Concept

BMW: novi električni superautomobil baziran na Neue Klasse platformi je moguć

BMW Vision M hibridni superautomobil, nažalost nije se materijalizovao u serijski model. Pod nazivom XM, samostalan M model će pristići do kraja ove godine, ali sigurno neće biti na radaru tradicionalnih ljubitelja bavarske marke, kako zbog svoje SUV konfiguracije, tako i prilično upitnog dizajna.

Ipak, ne treba gubiti nadu, jer bi uvođenje Neue Klasse platforme 2025. moglo (eventualno) dovesti do konačnog lansiranje čistokrvne superperformantne mašine iz Bavarske. Australijski WhichCar je na tu i neke druge teme popričao s Frankom Veberom, tehničkim direktorom BMW-a. Kada su novinari konstatovali da u ponudi bavarskog proizvođača nedostaje istinska perjanica u stilu M1, Veber je hitro odgovorio: „Netačno. Uopšte nemamo problem da kreiramo nacrt visokoemocionalnog modela, baziranog na matrici ’Nove klase’“. Mada se ne radi o direktnoj potvrdi „bona fide“ superautomobila, i to je bolje nego ništa, pišu Vrele Gume.

Egzotični model ogrančene serije i ekstremno visoke cene možda ne predstavlja najbolji poslovni model u koji bi BMW investirao velika sredstva, budući da teži smanjenju prosečne flotne emisije. Međutim, bavarska marka bi dobila na pozitivnom imidžu, posebno u vreme kada trpi kritike na račun dizajna automobila koje ima u ponudi. WhichCar citira „one koji su upoznati sa zbivanjima“, koji tvrde da bi perjanica bazirana na Neue Klasse mogla da poseduje četiri elektromotora smeštena u točkovima, dok bi baterija mogla da se napuni za samo pet minuta (što se istini za volju čini lepom maštarijom, bar za sada).

Dok superautomobil predstavlja mogućnost (još uvek na dugačkom štapu), Veber kaže da gradski model kreiran na osnovu Vision Circular koncepta, kao zamena za i3, nije u planu. „Novo vozilo predviđeno za eksploataciju u velikim gradovima trenutno nije na vidiku.“ Ipak, on je rekao da mali EV predstavlja prozor u BMW-ovu budućnost: „Pun ciklus ugljenično neutralnih materijala tokom kompletnog životnog veka vozila, zamena maske u obliku zuba glodara ’bubrezima’ u formi leptira i nova strategija marke, koja treba svoje proizvode da oblikuje više od iznutra prema van.“

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs

BMW serija 4 i serija 8 se spajaju u seriju 6 2026. godine?

Potražnja za kupeima i kabrioletima je značajno opala poslednjih godina, jer se ljudi teže odlučuju za manje praktične automobile.

BMW 4 Coupe

Pogledajmo samo Mercedes. Proizvođač iz Štutgarta je odlučio da ukine ne samo S klasu u kupe i kabriolet izdanju, već i AMG GT Roadster i SLC. Pored toga, vlada opšte mišljenje da će se verzije C i E klase s dvoje vrata stopiti u jednu modelnu liniju – CLE. Samim tim ne čudi što bi i BMW mogao da zauzme isti kurs, jer su se pojavile glasine da će serija 4 i serija 8 (kupe i kabriolet) biti spojene u seriju 6 od 2026. To je u potpunosti razumljivo, mada je serija 6 praktično i dalje prisutna u vidu Gran Turismo verzije na nekim tržištima, kao alternativa seriji 5 Touring. Verovatno je samo pitanje trenutka kada će GT biti ukinut, a za oko četiri godine, portfolio serije 6 bi mogao da izgleda potpuno drugačije. Mada nema reči o seriji 4 Gran Coupe, serija 8 u GC izdanju bi mogla da postane član serija 7 porodice, verovatno kao elegantnija varijanta tradicionalne limuzine. Da li će serija 4 GC preživeti, za sada nije jasno, ali ne bi bilo iznenađujuće da BMW zadrži u ponudi samo električni i4.

BMW 6 Coupe

Revitalizacija serije 6 ima smisla, budući da se radi o veoma važnoj oznaci u istorijskom smislu. Mnogi su kritikovali BMW zbog uvođenja prestižnije serije 8, dok je „šestica“ ostala s ne baš tako popularnim GT bedžom.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 819



Komentari