Stiže i novi Range Rover Sport

Novi Range Rover Sport će igrati najznačajniju ulogu u podršci Jaguar Land Roveru (JLR) dok se kompanija upušta u široki i brzi program elektrifikacije. Svake godine u poslednjih pet godina, trenutni model je nadmašio standardni Range Rover za više od 40%, a u poslednje vreme se borio sa modelima Evoque i Discovery Sport za poziciju najprodavanijeg modela JLR-a.
Uvođenje Land Roverove nove MLA Flex platfome na njegove najveće modele znači da će novi Range Rover Sport biti radikalno drugačiji od odlazećeg automobila, koji će biti star 10 godina kada bude zamenjen, piše britanski Autocar.
Range Rover Sport bi mogao da ima pojačan fokus na svoje dinamičke karakteristike kao rival Porsche Cayenna. Ovo je posebno uočljivo u svetlu sporazuma o saradnji između JLR i BMW-a. Povezivanje znači da će najmoćniji Range Rover Sport SVR zameniti svoj V8 sa kompresorom za 4,4 litarski V8 sa dvostrukim turbo punjačem koji je razvio BMW, što utire put za značajno povećanje snage i veoma moćan plug-in hybrid pogon.

4,4 litarski V8, interno nazvan S63, trenutno pokreće BMW-ove M automobile, sa maksimalnom snagom od 626KS u super-limuzini M5 CS. Land Rover će koristiti sopstvenu verziju motora u svojim vrhunskim SUV-ovima, sa raznim modifikacijama koje su izvršili njegovi inženjeri kako bi najbolje odgovarali njihovim karakteristikama.
Najverovatnije je da će novi Sport SVR biti podešen tako da odgovara 616KS u BMW-u X6 M Competition. To će dovesti vreme od 0-100 km/h bliže 4,0 sec i maksimalnu brzinu od 290 km/h.
Takvo pojačanje bi ojačalo poziciju najjačeg Range Rovera u žestoko konkurentnom i sve važnijem segmentu super-SUV, koji je znatno narastao od predstavljanja ovog automobila 2013. godine. I ne samo to, već se kaže da je BMW V8 za 17% efikasniji od odlazeće „AJ“ jedinice.
MLA arhitektura može da primi različite elektrifikovane pogonske sklopove, a standardni Sport će pratiti Range Rover u usvajanju niza 48V blagim hibridom opremljenih šestocilindričnih motora – i benzinskih i dizel – u rasponu od 246KS do 395KS. Ali značajnije će biti uvođenje poboljšanog plug-in hybrid sistema koji uparuje 3,0 litarski šestocilindrični benzinski motor sa električnim motorom od 141KS i baterijom od 31,8 kWh koja nudi 100 km električnog dometa.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Autocar.co.uk