Smart #1 početkom aprila

U septembru prošle godine je u Minhenu prvo prikazan Smart Concept #1, kao najava budućeg Smartovog SUV modela, dok najnovije informacije kažu da će zvanična prpmocija serijskog modela biti održana početkom sledećeg meseca.
Serijski model Smart #1 je u odnosu na pomenuti koncept naravno pretrpeo određene izmene, a treba podsetiti da je automobil nedavno završio seriju zimskih i aerodinamičkih testova.

Smart #1 će se bazirati na platformi kineske kompanije Geely (sa kojom je Mercedes još ranije postigao dogovor o budućnosti marke Smart), uz najavu da će biti dizajniran uz pomoć Mercedesa.
Ovaj model će označiti promenu u dizajnerskom jeziku brenda i pozicioniranju u skladu sa njegovim „rastućim premium i hight-tech aspiracijama“. Tačnije, najavljuje novi identitet brenda - lepši, sportskiji i, naravno, više "kul" nego ranije."
Osim u Kini (gde će se i proizvoditi), Smart #1 će se prodavati i u Evropi.

U pitanju je najveći Smartov model do sada (dužina koncepta je 4290 mm, širina 1910 mm, visina 1698 mm, međuosovinsko rastojanje 2750 mm), uz najavu da je "velikodušno dimenzionisana" unutrašnjost dizajnirana za potrebe mladih porodica (serijski model će imati pet sedišta). Treba pomenuti i koeficijent otpora vazduhu od 0,29.
Tu su i kratki prepusti, panoramski krov, LED svetla, enterijer sa premium izgledom i osećajem, jedinstveno unutrašnje osvetljenje, kao i 12.8-inčni displej.

Prve isporuke kupcima se očekuju u decembru ove godine, i to u baznoj verziji sa zadnjim pogonom i jednim elektormotorom sa oko 200KS. Sa jednim punjenjem baterija od 60 kWh ova verzija će moći da pređe do 430 km (po WLTP-u), pri čemu će od 5 do 80% kapaciteta na brzom punjaču moći da se dopuni za manje od 30 minuta.
Takođe, kasnije se očekuje i verzija sa pogonom na sva četiri točka i dva elektromotora sa 326KS.
Ivan Mitić – Autoblog.rs