Novi Volvo XC90 na prvim renderima

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i novu, treću generaciju SUV-a XC90, uključujući i verziju sa elektropogonom.
Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva "manifestom") sledećih generacija njihovih električnih modela.

Nova generacija XC90 (koja međutim stiže sa novim imenom) biće delom dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, a ovi prvi patentni renderi pokazuju kako će izgledati.

Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer.
Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima.

Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XC90.
Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna opisuje enterijer kao „skandinavsku dnevnu sobu“, oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala.

Što se tiče novog imena za naslednika XC90, ovde treba podsetiti na raniju vest da će Volvo učiniti veliki korak od sopstvene istorije i industrijskih trendova, budući da više neće upotrebljevati alfanumeričke oznake za svoje modele. Kompanija će umesto toga početi da koristi fonetska imena.
Tako je Volvo još ranije potvrdio da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova.
Volvo upotreba oznake XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima.
„Govorimo o potpuno novoj arhitekturi, o novoj generaciji potpuno električnih automobila“, mavode u Volvou. „Dobro je i jasno označiti da je ovo novi početak, i zato nećemo imati brojeve i slova, inženjerski tip imena. Daćemo im ime kao što vi dajete ime novorođenom detetu.“
Najavljen konceptom „Recharge“, novi XC90 imaće izmenjeni dizajn koji eliminiše „nepotrebne elemente“. Zato nije čudo što Volvo želi da vozilo obeleži novim imenom.
Neke glasine kažu da je Volvo već zaštitio ime Embla, iz nordijske mitologije, a koje predstavlja prvu ženu koju su stvorili bogovi. Međutim, neki mediji pominju i oznaku EXC90.
Novi modeli znače i da će Volvo morati značajno da poveća proizvodnju u svojoj fabrici u u Južnoj Karolini, koja će biti proizvodna lokacija za XC90 i Polestar 3.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Facebook.com/CocheSpias