Stiže električni Peugeot 508

Peugeot se priprema da krene u svoju najdrastičniju i najširu promenu u poslednjih nekoliko decenija, a jedan od noviteta će biti i nova, treća generacija 508-ice koja će se nuditi u električnoj verziji.
Od 2025. električni automobili francuske kompanije će se prebaciti sa stare arhitekture PSA Grupe na Stellantis STLA modularne EV platforme nove ere.

Peugeot Inception concept je već ć najavio novo doba za Peugeot, uvodeći napredne funkcije autonomne vožnje, mnogo snažnije motore i baterije većeg dometa sa bržim kapacitetom punjenja. Peugeot nema planove da pravi serijsku verziju samog Inceptiona, ali njegove oštre proporcije i nisko spuštena silueta ga prirodno čine najbližim Peugeotu 508, koji je u prodaji od 2018. i zato će biti zamenjen otprilike kada stigne prvi EV baziran na STLA platformi.

Budućnost modela 508 je dugo bila neizvesna jer je prodaja na tradicionalnim tržištima limuzina i karavana D-segmenta naglo pala u svetlu povećane potražnje za SUV-ovima, a brojni rivali, uključujući tu Ford Mondeo i Opel Insigniju su već ukinuti.
Izvršna direktorka Peugeota Linda Džekson rekla je da brend nema nameru da ukida linije modela dok se ponovo osmišljava. Govoreći prošlog meseca na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu, Džekson je rekla: „Imamo neke sjajne modele i želimo da zadržimo asortiman iste veličine, isti broj modela. Dakle, sve je u osvežavanju svakog našeg modela."
Najava Peugeotove nove generacije EV-a uključuje i nisko spušteni fastback kao 508.
Iako će zamena za 508 verovatno zadržati isto ime, biće u velikoj meri restilizovana i suptilno repozicionirana u pokušaju da poveća svoju popularnost i da je bliže poveže sa svojim budućim kolegama iz game, od kojih će sve biti inspirisano dizajnom Inception concepta.
Naslednik modela 508 će verovatno biti povišeno vozilo kako bi iskoristio pomeranje globalnog tržišta ka krosoverima, ali će zadržati svoju konvencionalnu siluetu limuzine. Džekson je rekla da će ovo spajanje segmenata (prvi put istraženo sa sveže lansiranim Peugeotom 408) obezbediti najbolju ravnotežu efikasnosti i praktičnosti za EV sledeće generacije.
Ona je objasnila: „Mislim da niko ne govori da će SUV-ovi nestati, jer su i dalje popularni, ali svi tražimo načine da ih učinimo aerodinamičnijim, i stoga počinjete da prelazite na malo drugačije siluete.”
Džekson je istakla višu poziciju u vožnji i poboljšanu „modularnost“ koju nude SUV-ovi kao glavne faktore njihove privlačnosti, ali je rekla da bi eksperimentisanje sa novim stilovima karoserije u ovom segmentu moglo dovesti do poboljšanja efikasnosti, čime bi se povećao domet i smanjila emisija CO2 po automobilu.
Direktor proizvoda Peugeota Žerom Mišeron je sažeo viziju kompanije za buduću segmentaciju proizvoda rekavši: „Postoji život osim SUV-ova. On je naveo da je Peugeot „veoma uspešan“ sa svojim modelima 2008, 3008 i 5008, ali je dodao da automobili sa „niskim krovovima“, kao što su 208 i 308, ostaju jaki oslonci linije. „U narednom portfoliju“, rekao je on, „i dalje ćemo imati ravnotežu između SUV-a i drugih koncepata.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs