home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Cayenne

Porsche pažljivo priprema novi Cayenne za puštanje u prodaju. Do tada su, prototipovi i predproizvodna vozila, podvrgnuta izazovnim testovima izdržljivosti da bi se obezbedilo da ispunjavaju Porscheove visoke standarde kvaliteta.

Nakon puštanja u prodaju 2017. godine, Porsche je dosledno poboljšavao treću generaciju modela Cayenne sa dalekosežnim promenama koje utiču na njegov pogonski sklop, šasiju, dizajn, opremu i mogućnosti povezivanja.

Porsche Cayenne

"Ovo je jedna od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u istoriji Porschea”, kaže menadžer serije Michael Schätzle. Pored usklađivanja portfelja pogona, inženjeri u Porscheovom razvojnom centru u Weissachu su napravili velike revizije Cayenneovog sistema šasije.

Porsche Cayenne

Cilj je bio postići još širi raspon između tipičnih Porscheovih performansi na putu, udobnosti na velikim udaljenostima i off-road sposobnosti. U tu svrhu, Cayenne će imati, između ostalog, novu, polu-aktivnu šasiju. Osim toga, vozači i putnici mogu uživati u novom i opsežno digitalizovanom ekranu i konceptu upravljanja sa poboljšanim funkcijama povezivanja. Inovativna tehnologija osvetljenja u HD-Matrix LED prednjim svetlima poboljšava udobnost i bezbednost u novom Porsche Cayenneu.

Porsche Cayenne

Uz toliki broj novih tehnologija, bila su potrebna kompleksna i razrađena testiranja da bi se savršeno podesile komponente, od kojih je većina bila potpuno nanovo razvijena. "Novi Cayenne ćemo podvrgnuti potpunom i sveobuhvatnom programu testiranja, baš kao da smo ga razvili od nule", objašnjava menadžer testiranja Ralf Bosch. Pored sve preciznijih virtuelnih simulacija, testiranje u stvarnom životu je i dalje veliki prioritet za Porsche.

Ono predstavlja test da li je neki novi model spreman za puštanje u prodaju. Tokom onoga što nazivamo kompletnim testiranjem vozila, cilj je obezbediti operativnu stabilnost i funkcionalnost svih komponenti i sistema koji međusobno deluju – u situacijama koje korisnik doživljava te svim ostalim. Tokom testova izdržljivosti simulira se životni vek vozila u teškim uslovima koji se retko dešavaju kada je automobil u rukama kupaca. U svakodnevnim uslovima, vozila pređu preko 200.000 kilometara u gradskom saobraćaju, po seoskim putevima i autoputevima za nekoliko meseci.

Kako bi simulirali ekstremne uslove, prototipovi takođe putuju po celom svetu, sa ciljem da se njihov kvalitet i izdržljivost ispitaju u različitim klimatskim zonama. Za novi Cayenne, testovi su obavljeni u Aziji, Africi, Evropi i Severnoj Americi. Ukupno je pređeno više od četiri miliona probnih kilometara. "Ono što tražimo od novog Cayennea tokom teških terenskih testova u Španiji, na izazovnim peščanim dinama u Maroku, ili tokom veoma dinamičnih vožnji na ledenim stazama u Finskoj i na Nürburgring Nordschleife stazi nije nešto za šta pretpostavljamo da će većini kupaca ikada biti potrebno“, kaže Dirk Lersch, koji vodi tim za sklapanje i testiranje prototipa za Cayenne. "Međutim, svako ko kupi Porsche trebalo bi da zna da on može da izdrži izuzetno velika opterećenja – bez obzira na površinu po kojoj se vozi.”

Novi Porsche Cayenne će proslaviti svoju premijeru ovog proleća.

U vezi tehničkih specifikacija, bazna verzija sa 3,0 litarskim V6 turbo motorom će dobiti još 14 konjskih snaga i 50 Nm obrtnog momenta za ukupnih 349 konjskih snaga i 502 Nm.

Što se tiče verzije S, izgubiće twin-turbo 2,9 litarski V6 da bi napravio mesta za 4,0 litarski V8 koji takođe ima par turbo punjača. U ovoj aplikaciji razvija 468 KS i 600 Nm, plus od 34 KS i 49 Nm u odnosu na stari Cayenne S sa V6 motorom.

Varijanta Turbo GT će biti dostupna samo kao Cayenne Coupe i dobiće još 20KS, ukupno 651 KS (i 850 Nm).

Što se tiče plug-in hibridnih modela, svi će dobiti veći paket baterija (od 17,9 do 25,9 kWh) za povećani domet u elektro modu. E-Hybrid će imati 463 KS i 650 Nm, što predstavlja dodatnih 8 KS, ali 50 Nm manje obrtnog momenta.

Porsche namerava da prodaje četiri modela Cayenne sa hibridnim pogonom, uključujući jedan za Kinu sa manjim 2,0 litarskim turbo motorom sa četiri cilindra umesto 3,0 litarskog V6. Takođe, u planu je i Turbo S E-Hybrid.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto i video: Porsche



čitanja : 1026



Komentari