Električni Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sa 1000KS

Render: CAR Magazine
Alfa Romeo planira potpuno novu i potpuno električnu Giuliju, sa do 1000 KS i dometom od oko 700 km.
To je za britanske medije potvrdio izvršni direktor italijanske firme Jean-Philippe Imparato.
Planirana da evoluira iz svog konvencionalnog oblika limuzine kako bi pokrila više segmenata, očekuje se da će nova Giulia stići sredinom decenije i više neće nuditi SUS motore jer Alfa Romeo teži da ponudi isključivo EV asortiman do 2027.
Snaga će počinjati sa 345 KS, a snažniji Veloce će nuditi oko 790 KS. Potvrđena je i top varijanta Alfa Romeo Giulia Quadrifolio sa oko 1000 KS.
Ova najsnažnija varijanta će verovatno biti sa pogonom na sva četiri točka, a ne sa zadnjim pogonom kao sadašnji automobil. Mogao bi da dobije postavku slično kao Maserati Granturismo Folgore, koji koristi tri elektromotora.
Pored toga što je potvrdio svoje ambicije u pogledu snage za naslednika Giulije, Imparato je nagovestio da će domet biti do 700 u WLTP ciklusu, tako da vlasnici to treba vide kao „zamenu“ za svoje aktuelne automobile, a ne kao nižu verziju ili prisilno prebacivanje.
Imparato je želeo da naglasi važnost programa brze elektrifikacije za Alfu. „Prebacujemo se jer moramo“, rekao je. „Bez toga, Alfa Romeo bi bio mrtav.”
On je dodao: „Prebacićemo se u pravi konkretni režim zamene. Ne želimo da vi [kupci/vlasnici] patite od bilo čega [zbog] prebacivanja; Želimo da to volite.”
U pogledu dizajna, Giulia će izgledati kao „Alfa Romeo koji svi želimo“, obećao je izvršni direktor, koji je opisao trenutne predloge dizajna kao „veoma kul“.
On je ranije rekao za Autocar da će naslednik današnje Giulie dobiti manje konvencionalni oblik, možda će se nalaziti na granici limuzine-karavana u cilju privlačenja što više kupaca.
Imparato je takođe potvrdio da će Giulia biti opremljena električnom arhitekturom od 800 V, kao i kod drugih budućih električnih vozila na STLA platformi, što znači da bi „značajno“ punjenje baterije (verovatno 10-80%) moglo biti završeno „u roku od 18 minuta“. „Ne želimo da provodite sate puneći svoj automobil“, rekao je on.
Još uvek nema naznaka koje veličine baterija bi nova Alfa mogla da koristi, ali Peugeotov nedavni Inception coupe koncept je imao paket od 100 kWh za teoretski domet od 800 km, što znači da bi i Giulia to mogla da dobije.
Imparato je takođe obavestio Autocar o budućim planovima Alfe, otkrivajući da će SUV B-segmenta (koji će se možda zvati Brennero) biti lansiran sledeće godine kao njegov prvi EV – iako će i dalje nuditi SUS verzije u obliku blagog hibridnog benzinskog motora. Još nije potvrđeno da li će ova benzinska opcija biti ograničena na prekomorska tržišta.
Prvi Alfin automobil samo na električni pogon će stići godinu dana kasnije, kao limuzina ili SUV (Imparato ne otkriva koji), a zatim sledi drugi EV koji će zauzimati isti segment, ali sa drugačijom karoserijom. Verovatno će električni naslednik Stelvio SUV-a stići 2026. godine kao sestrinski automobil električne Giulije.
Konačno, veća električna limuzina u stilu Porsche Taycana stiže 2027. godine kao ključni korak ka jačanju popularnosti brenda u SAD i Kini. Finansiranje za sve ove automobile je već odobrilo rukovodstvo Stellantisa, rekao je Imparato.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs