home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mitsubishi Colt

Mitsubishi je danas objavio svoju srednjoročnu strategiju pod nazivom „Izazov 2025“, praćenu najavom od 16 novih modela planiranih za narednih pet godina.

Među njima, postoje SUS modeli, hibridni i potpuno električni modeli koji pokrivaju segmente kei automobila, superminija, SUV-a sa dva i tri reda sedišta, pikapa i minivana. Da bi se ovo ostvarilo. Mitsubishi će povećati svoja ulaganja u istraživanje i razvoj i pojačati saradnju sa druge dve članice Alijanse (Renault i Nissan).

Mitsubishi najavio 16 noviteta

16 modela uključuje 9 sa nekom vrstom elektrifikacije, od kojih će 4 biti potpuno električni. Mada je većina prikazana potpuno pokrivena, za neke od njih postoje razotkrivajuće tizer slike.

Najznačajniji je pikap sa SUS pogonon za koji se očekuje 2023. godine kao naslednik Mitsubishija Triton/L200. Kako se očekuje, to će biti bliski rođak Nissan Navare, sa istim osnovama. Ista arhitektura će se koristiti za novo putničko vozilo (PPV) 2025. godine, koje će se odlikovati sa većom razlikom od L200/Tritona u pogledu spoljašnjeg dizajna.

Mitsubishi pick-up

Kompanija je takođe potrvdila potpuno električni pikap koji se razlikuje od modela sa SUS pogonom, sudeći po silueti.

Među ostalim modelima sa SUS pogonom su serijska verzija XFC koncepta koja dolazi na proleće 2023., pa SUV sa tri reda sedišta za 2025. koji izgleda da nije povezan sa Outlanderom, novi minivan koji se razlikuje od XPandera, kao i novi putnički kei automobil koji će se pridružiti nedavno otkrivenom modelu Delica Mini.

Još jedan otkrivajući tizer najavljuje novi Mitsubishi Colt koji je doterana verzija Renault Clia. Potpis LED osvetljenja sugeriše da će novi Colt biti baziran na Cliu koji će uskoro biti obnovljen, sa promenama u stilu ograničenim na redizajniranu masku i Mitsubishi oznake. Ista strategija je primenjena na Mitsubishi ASX-u baziranom na Renaultovom Capturu.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi XPander će dobiti hibridnu verziju 2024. godine, nakon čega će uslediti elektrifikovana varijanta. Zatim, kako se budemo približavali 2025. godini, pojaviće se novi hibridni SUV sa dva reda sedišta, verovatno kao zamena za Eclipse Cross.

Što se tiče električnih vozila, Mitsubishi je najavio četiri modela uključujući potpuno električni pikap. Dva od njih će biti nabavljena od članica Alijanse, jedan od Renaulta a drugi od Nissana. Konačno, mali EV će se takmičiti sa budućim kei automobila sa nultom emisijom u Japanu, nastavljajući nasleđe Mitsubishija koji je bio pionir u elektrifikaciji ovog segmenta.

Kako bi podržala predstojeće novitete, kompanija je najavila povećanje troškova istraživanja i razvoja i kapitalnih investicija za 30%. Počev od 2026. godine, 70% investicija će ići na elektrifikaciju, IT i nova preduzeća. Do 2030. Mitsubishi će uložiti 210 milijardi jena (1,5 milijardi dolara) u baterije od 15 GWh.

Mitsubishi cilja na obim prodaje od 1,1 milion jedinica i operativni profit od 220 milijardi jena sa profitnom maržom od 7%. Glavni pokretači ovog rasta biće tržišta ASEAN-a i Okeanije, gde će kompanija koncentrisati svoje napore. Latinska Amerika, Bliski istok i Afrika dobiće više proizvoda ASEAN-a. Što se tiče Japana, Severne Amerike, Evrope i Kine, ti regioni će se najviše oslanjati na Alijansu za prelazak na „napredne tehnologije“.

Na globalnom nivou, 50% Mitsubishijeve prodaje će se odnositi na elektrifikovane modele do 2030. godine, a 100% do 2035. Tako će do iste godine emisija CO2 vozila biti smanjena za 40%, a operativna emisija za 50% što će pomoći japanskom proizvođaču automobila da se približi ugljneično neutralnoj budućnosti.

Na kraju treba reći da u Evropu sledeće godine dolazi i novi Mitsubishi Outlander PHEV koji je u Japanu predstavljen još krajem 2021.

Mitsubishi Outlander

Automobil može da pređe 87 kilometara isključivo na električnu energiju zahvaljujući PHEV sistemu sledeće generacije koji koristi dva elektromotora i napaja ga baterija od 20 kWh. Ispod haube se nalazi i 2,4 litarski četvorocilindrični benzinski motor. Proizvođač navodi sistemsku snagu od 252 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i ima najveću brzinu od 170 km/h.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 708



Komentari