Volkswagen ID.2 concept možda već ovog meseca

Očekuje se da će Volkswagen otkriti svoj gradski električni automobil ID.2 na posebnom događaju 15. marta, na kojem će brend detaljno izložiti svoj novi dizajnerski rečnik i buduće planove.
Britanski Autocar je ranije pisao da će dugoočekivani EV, koji je potpuno redizajniran iznutra i spolja, biti predstavljen u novom konceptnom automobilu ovog meseca. Oznaka događaja na društvenim mrežama (#VWforthepeople) sugeriše da je Volkswagen sada spreman da prikaže revidirani hečbek za masovno tržište.
Predviđen za prodaju 2025. po ciljanoj osnovnoj ceni od 22.500 evra, kompaktni petosed bi mogao da dobije ime Golf, prema insajderima iz Volfsburga. Izvori Autocara su takođe potvrdili da će Volkswagen ID.2 biti prvi VW baziran na MEB-Plus platformi – modifikovanoj verziji danas široko korišćene strukture električnog automobila MEB.
U ovoj fazi ništa nije zvanično, ali je Autocaru rečeno da je nekoliko različitih kombinacija naziva za serijsku verziju ID.2 predloženo na internim sastancima poslednjih meseci, uključujući nomenklaturu ID Golfa na koju je prvi aludirao generalni direktor Volkswagena Tomas Šefer u intervjuu za Autocar u oktobru 2022.
U to vreme Šefer je rekao: „Ime Golf ima ogromnu vrednost. Ljudi apsolutno razumeju o čemu govorimo. Dakle, menjati ime u nešto potpuno drugačije nema smisla." Prvobitni predlozi su bili da bi ime Golf moglo da bude rezervisano za Volkswagen ID.3 facelift. Međutim, to su demantovali izvori Autocara, koji su rekli da „prava vrednost Volkswagen Golfa leži u automobilu veličine ID.2“.
Umesto kontroverznog dizajna krosovera koji je predstavljen konceptom VW ID Life na sajmu automobila u Minhenu 2021. godine, uveliko revidirani VW ID.2 bi trebalo da dobije konvencionalniji hečbek oblik koji je razvio tim dizajnera pod vođstvom Volkswagenovog novog šefa dizajna Andreas Mindt. Ovaj potez dolazi nakon onoga što je za Autocar opisano kao „mlak“ prijem originalnog dizajna krosovera koji je razvio Mindtov prethodnik Jozef Kaban.
Nakon mnogo internih debata o originalnom dizajnu budućeg EV, od Kabana je zatraženo da se povuče. Odluka da se novom automobilu obezbedi hečbek oblik dolazi nakon što je Cupra otkrio da će model brata ID.2, Urban Rebel, dobiti sličan stilski tretman. Ova dva modela bi trebalo da se proizvode u Seatovoj fabrici Martorel u blizini Barselone. Slično koncipiran model iz Škode na istoj arhitekturi takođe je planiran da stigne kasnije.
Oni koji su upoznati sa ranim predlozima redizajniranog ID.2 kažu da se nalazi između postojećih Volksvagen Pola i Golfa sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u pogledu spoljašnjih dimenzija, sa dužinom koja je postavljena na „oko 4250 mm“. Sa relativno kratkim poklopcem motora i ravnim podom, tvrdi se da nudi „vrstu unutrašnjeg prostora modela koji je tipično za jedan segment viši“.
U ovoj ranoj fazi, ID.2 će biti ponuđen samo u obliku sa jednim motorom i pogonom na prednje točkove. Međutim, izvori Volkswagena koje je kontaktirao Autocar potvrđuju da će MEB-Plus platforma podržavati modele sa dva motora i pogonom na sva četiri točka i kažu da se takva konfiguracija ne može isključiti u budućnosti.
„Biće relativno lagan po standardima električnih automobila, negde između 1600 kg i 1700 kg“, rečeno je Autocaru. U daljem značajnom potezu, Šefer je takođe dao znak za povratak GTI značke. Trebalo bi da zameni naziv GTX modela koji je prvi put predstavljen na Wolkswagenu ID.4 2020. godine.
Iako konačna odluka o tome da li će se primeniti na serijsku verziju ID.2 još nije doneta, predlozi su da bi dalji koncept novog električnog modela sa karakterističnim GTI stilskim oznakama mogao da bude otkriven na u maju ili alternativno u septembru.
Zajedno sa svojom novom karoserijom hečbeka, ID.2 takođe usvaja unutrašnjost novog izgleda sa do pet mesta u kabini za koju se tvrdi da nudi sličan prostor kao i današnji Golf.
Sveobuhvatne promene napravljene na ID.2 su deo „sveobuhvatnog resetovanja“ marke Volkswagen i njegove ID strategije električnih automobila pod Šeferom.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs