Najavljeni električni BMW i5 i nova Serija 5

BMW je potvrdio da će potpuno nova, osma generacija Serije 5 debitovati u oktobru ove godine. Istovremeno, Bavarci su objavili i prvu tizer sliku potpuno električne verzije i5, uz najavu da će biti dostupna kao limuzina i karavan (limuzina će takođe moći da se dobije i u sportskoj verziji M Performance).
Na tizer slici je BMW i5 limuzina sa LED farovima koji otkrivaju jedinstveni svetlosni potpis modela, dok će praktičniji i5 Touring uslediti 2024. godine.
Tokom godišnje konferencije BMW Grupe, Oliver Zipse, predsednik upravnog odbora BMW AG, otkrio je da će „potpuno električni Performance model iz BMW M GmbH takođe biti uključen u novu liniju limuzine Serije 5“. Zipse je rekao da je i4 M50 bio „najprodavaniji BMW M model na svetu u 2022.“, što je navelo nemačkog proizvođača automobila da se odluči za sličnu ponudu baziranu na većem i5. Što se tiče BMW-a M5, on nije pomenut u saopštenju za medije, ali najnoviji izveštaji sugerišu da će koristiti plug-in hibridni pogon.
BMW je takođe otkrio nešto više informacija o Seriji 5 sa SUS motoroima. Ponuda pogonskih agregata će uključivati benzinske i dizel opcije sa 48-voltnom tehnologijom blagog hibrida, pored plug-in hibrida, ostajući verni BMW-ovoj ideji da kupcu ponudi više izbora. Kompanija sugeriše da će ovo biti najdinamičnija i najudobnija Serija 5 ikada.
Unutrašnjost nove generacije će imati BMW zakrivljeni ekran koji radi na BMW operativnom sistemu 8.5. Međutim, može se pretpostaviti da će Serija 5 u bliskoj budućnosti dobiti i OS 9.0 unapređenje.
Novi BMW Ssrije 5 će se proizvoditi u fabrici Dingolfing u Nemačkoj, pored Serije 7, Serije 8 i iX. Ista fabrika proizvodiće elektromotore i baterije za i5.
BMW je inače napravio više od 10 miliona jedinica Serije 5 od debija prve generacije 1972. godine.
BMW očekuje da će ostvariti cilj prodaje električnih vozila od 50% pre postavljenog roka 2030.
BMW navodi da će i pre 2030. godine postići cilj da 50 odsto njihove prodaje dolazi od potpuno električnih vozila.
U kompaniji procenjuju da će EV vozila činiti 15 odsto prodaje ove godine, 20 odstoa u 2024. i 25 odsto u 2025. godini. Ta najava dolazi samo nekoliko meseci nakon što je BMW objavio svoje podatke o prodaji za 2022., kada je saopšteno da se prodaja potpuno električnih BMW i Mini modela udvostručila prošle godine uprkos proizvodnim izazovima predstavljenim u vidu ograničenja zbog nedostatka čipova i rata u Ukrajini.
BMW grupa nije odredila vreme kada će vozila marke BMW u potpunosti napustiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, ali je obećala da će Mini i Rolls-Royce postati samo EV marke 2030., pet godina pre nego što dođe efektivna zabrana SUS motora u Evropi.
BMW je ove nedelje takođe najavio da očekuje da će profitna marža u njihovom automobilskom poslovanju skočiti sa prošlogodišnjih 7-9 odsto na 8-10 odsto u 2023. godini, uz pomoć prodaje novih vrhunskih modela poput najnovije limuzine Serije 7.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs