home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Stelvio

Električna zamena za Alfa Romeo Stelvio se najavljuje za 2026. godinu, a godinu dana kasnije sledi velika limuzina kao rival Porsche Taycanu.

Naslednik najprodavanijeg automobila Alfa Romea u Evropi (sa 16.009 prodatih primeraka prošle godine) će se fokusirati na praktičnost i upotrebljivost, rekao je za Autocar izvršni direktor Žan-Filip Imparato.

Novitet stiže sa sličnim stajlingom kao sadašnji Stelvio i koristiće Stellantisovu STLA Large platformu, koju će takođe dobiti nova limuzina Alfa Romea u E-segmentu. Ona stiže godinu dana nakon novog Stelvio. Fokusiran na udobnost i domet, biće ključni korak ka jačanju popularnosti italijanskog brenda u SAD i Kini.

„Ako govorite o dometu, govorite o limuzini“, navodi Imparato, nagoveštavajući da će se odlikovati sa elegantnim, aerodinamički optimizovanim dizajnom koji bi trebalo da mu pomogne da postigne visok maksimalni domet kako bi se uporedio sa rivalima kao što je Lucid Air i Mercedes-Benz EQS. Svakako, ako koristi bateriju od 100 kWh, čini se da je domet od više od 725 km izvodljiv.

Ovo potvrđuje i Imparato, koji je ranije sugerisao da bi električna zamena za limuzinu Giuliju, sa kojom će par deliti platformu, verovatno imati domet od 700 km u WLTP ciklusu.

S obzirom na to da će limuzina i SUV deliti platformu sa budućom Giulijom, najverovatnije će deliti i njenu osnovnu ponudu pogona. Ovo će počinjati sa skoro 345 KS, dok će sportski model Veloce imati oko 790 KS.

Još jače električne varijante su takođe verovatne, jer je potvrđeno da se vraća Giulia Quadrifolio koja će ponuditi „oko 1000 KS“.

Imparato je nagovestio da bi dva nova električna vozila mogla da dele proizvodnu liniju u fabrici Alfa Romea u Kasinu u Italiji, ali to još nije definitivno.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 543



Komentari