Električni Caterham za nekoliko meseci

Caterham Cars radi na ambicioznom planu za eru elektrifikacije, što uključuje i lansiranje potpuno novog električnog dvoseda koji će se oslanjati na tradicionalne Caterham vrednosti lakoće, performansi, jednostavnosti i agilnosti.
Najvažnija vest je da se u narednih nekoliko meseci očekuje pojavljivanje potpuno električnog sportskog dvoseda, dizajniranog da zauzme mesto pored Sevena, a ne da se takmiči sa njim.
Caterham sada za to ima punu podršku japanskog vlasnika kompanije (od sredine 2021. godine to je VT Holdings), a vozilo će biti predstavljeno u narednim mesecima kada Caterham obeležava svoju 50. godišnjicu.
Program dizajniranja vodi novi šef dizajna Anthony Jannarelly, najpoznatiji po W Motors Lykan Hipersportu i sopstvenom Jannarelly Design-1. Radeći u partnerstvu sa Italdesignom u Torinu, Francuz koristi ovaj projekat kao priliku da „zadovolji postojeće obožavaoce Caterhama, a istovremeno pokušava da dopre do druge vrste publike“ za brend.
Osim što je potvrdio da neće imati dugu haubu i da neće biti „glomazan“, Jannarelly nije dao druge detalje o obliku i veličini novog modela, iako je ukazao na vitkost i jednostavnost EV-a.
Još nije jasno da li će Caterham ove godine otkriti koncept automobil ili predserijski prototip, ali je nagovešten plan da se EV proizvodi u novoj fabrici u Dartfordu.
Caterham nije objavio datum puštanja u prodaju novog automobila, ali bi to toga moglo doći 2026.
Novi električni dvosed
bi se proizvodio u novoj fabrici u većim količinama od modela Seven (možda i
1000 automobila godišnje) i imao bi višu osnovnu cenu od današnjih Sedmica.
„Ovo definitivno neće biti Seven“, kaže izvršni direktor kompanije Bob Laishley. „Ali imaće sve karakteristike koje današnji Caterham kupci dobro poznaju: lakoću, jednostavnost, agilnost i performanse. Kao i Seven, imaće čelični okvir (ali drugačiji) jer ih je lako modifikovati u proizvodnji ako je potrebno. Imaće karoseriju sa šest panela od aluminijuma ili karbona. „Biće lepši i moderniji od Sevena – to će biti velike razlike – i možda će imati krov. Dizajniramo ga kao EV od samog početka, samo sa zadnjim pogonom.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs