home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen logo

Novi električni Citroen e-C3 će usvojiti platformu koja je više fokusirana na troškove od mnogih njegovih kolega Stellantis Grupe i imaće koristi od cenovne strukture „fer dogovora.”

Krajnji rezultat, tvrdi izvršni direktor Tjeri Koskas, jeste početna cifra koja bi trebalo da bude ispod 25.000 evra.

„Smatramo to prodorom na tržište“, rekao je Koskas. „Mislimo da na lansiranju neće biti još nekog automobila koji nudi svoja tri glavna atributa – napravljen u Evropi, pravi automobil sa svim karakteristikama koje kupci očekuju, i ispod 25.000 evra.”

Koskas je otkrio da će novi e-C3 imati više od 300 km dometa i da će biti dugačak „oko četiri metra“ – tako da bi trebalo da ima slične dimenzije kao postojeći C3. On je rekao da će automobil biti zasnovan na Stellantisovoj „Smart Platformi“ – troškovno fokusiranoj evoluciji postojeće CMP i e-CMP arhitekture koja se do sada koristila samo u Indiji i Južnoj Americi. „Ovo je jedan od glavnih razloga zašto smo u mogućnosti da imamo takvu cenu“, rekao je on za Auto Express. „Smart Platforma je izuzetno dobro optimizovana i veoma konkurentna.”

Nisu objavljeni nikakvi detalji o kapacitetu baterije ili performansama, ali Koskas je potvrdio da će se novi Citroen e-C3 proizvoditi u Stellantisovoj fabrici u Trnavi u Slovačkoj. On je odbio da potvrdi da li će se verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem prodavati zajedno sa njim, ali pošto se drugi modeli na Smart Platformi nude sa 1,2 litarskim PureTech benzinskim motorom, to izgleda verovatno.

Stellantis pozicionira Citroen kao jednu od svojih glavnih odbrana protiv brzo šireće liste kineskih proizvođača koji uvode jeftinija električna vozila u Evropi. „To je izazov“, priznao je Koskas, „ali moramo da odgovorimo na njega. Ne možemo samo da sedimo i gledamo kako voz prolazi. Možemo li da se takmičimo sa njima [Kinezima] u troškovima proizvodnje? Ovaj e-C3 je dobar primer za to. Ali ne moramo da budemo u defanzivi; takođe možemo biti u ofanzivi pokazujući kako, kao brend sa više od 100 godina istorije, imamo, na primer, veliku prodajnu mrežu sa dobrom dostupnošću.”

Ovaj cilj je vezan za ambicije za Citroenovu prodaju; brend želi da se njegov udeo na evropskom tržištu poveća na pet odsto (za četvrtinu više nego što je postigao 2022.), a da 30 odsto automobila koje prodaje na globalnom nivou bude van Evrope, uključujući Bliski istok, Južnu Ameriku , Indiju, Tursku i Afriku.

Novi e-C3 je predviđen za jesenji debi, a prodaja počinje u prvom kvartalu 2024. Kasnije sledeće godine, trebalo bi da mu se pridruži i naslednik C3 Aircrossa. Koskas navodi: „C3 ostaje hečbek B segmenta. Dakle, i dalje nam je potreban pravi SUV B segmenta; dobili smo povratne informacije od ljudi koji žele veći automobil, i to je ono na šta treba da se pozabavimo.”

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1183



Komentari