home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Urus S

Lamborghini Urus će od sledeće godine biti na raspolaganju samo kao hibrid, pre lansiranja potpuno električne verzije druge generacije 2029. godine.

Plug-in hibridni Urus sa 4,0 litarskim V8 twin-turbo motorom će biti drugi plug-in hibridni Lamborghini nakon lansiranja Revuelta koji zamenjuje Aventador, potvrdio je za Autocar generalni direktor kompanije Stefan Vinkelman.

Hibrid će zameniti benzinski V8 Urus u ponudi do kraja 2024. i ostaće u prodaji do kraja decenije, kada će ga električni Urus zameniti u drugoj generaciji.

Taj električni Urus će pratiti lansiranje prvog EV modela italijanske firme 2028. godine. Ovaj automobil će poprimiti formu 2+2 GT-a, automobila sa „većim klirensom“ i biće „inovativni način pravljenja GT-a“.

„Radiće se o održivosti, imaće bolju vidljivost i dizajn veoma seksi automobila, ali i dalje odmah prepoznatljivog kao Lamborghini“, rekao je Vinkelman. Takođe će imati „baterije visokih performansi koje niko drugi nema i biće jedinstvene na tržištu“.

Rad na ovom modelu je u fazi dizajna i Lamborghini radi „na granicama sna u odnosu na ono što zapravo možemo da uradimo“, kaže Vinkelman.

Lamborghini treba da sačeka do 2028. da bi ga lansirao, jer će godine u međuvremenu biti iskorišćene za uvođenje različitih derivata novog Revuelta, naslednika Huracana za 2024. i hibridnog Urusa.

„Moramo da povećamo veličinu kompanije i za to je potrebno vreme“, rekao je Vinkelman.

Ovo vreme će takođe biti iskorišćeno za rekonfiguraciju fabrike Sant'Agata, gde će zamena za Revuelto i Huracan biti pravljeni na istoj liniji, a vremenom će i dva električna automobila biti pravljena na drugoj proizvodnoj liniji. Prve dve godine proizvodnje Revuelta su već rasprodate.

Zamena za Huracan će doći sledeće godine, potvrdio je Vinkelman, kao automobil sa novim imenom i plug-in hibridnim pogonom. Međutim, Vinkelman veruje da će buduće zakonodavstvo učiniti „gotovo nemogućim“ da se automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem zadrže u prodaji čak i ako su tehnički u skladu sa pravilima.

„Čvrsto verujem da će nakon 2035. godine zakonodavstvo biti toliko oštro za SUS motore da će biti gotovo nemoguće da oni sa velikom zapreminom poput naših budu usklađeni sa njima“, rekao je on. „To sada vidite sa EU7, ali i razvojem EU6. To je veoma skupo i postaje nemoguće postići. Razviti SUS motor je neverovatno skupo."

Nedavni razvoj sintetičkih goriva je „više o održavanju u životu postojećeg auto-parka, a ne o konverziji“ budućih modela koji će se koristiti njima, rekao je Vinkelman, upitan o potencijalu da motori sa unutrašnjim sagorevanjem mogu da žive.

Međutim, Lamborghini ne žuri da se posveti električnoj budućnosti svojih superautomobila, jer se nove generacije neće pojaviti za „osam ili devet godina, što znači da nećemo morati da odlučujemo za još tri i po da četiri godine". On je dodao: „Ovo je prednost jer će slika tada biti jasnija [o uspehu ili neuspehu električnih superautomobila]. Sa hibridnim [superautomobilima], to nije problem. Niko nije očekivao da će ih tako brzo prihvatiti.”

Što se tiče Lamborghinijevog hiperautomobila, Vinkelman je rekao da je to nešto što bi brend želeo da uradi, ali su budžet i prostor u asortimanu ograničavajući faktori u ovom trenutku.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 754



Komentari