Električni Volkswagen ID.1 za manje od 20.000 evra

Kako pišu britanski mediji, Volkswagen radi na razvoju električnog ID.1 hečbeka za manje od 20.000 evra, koji će na tržište stići u narednih pet godina kao deo obnovljenog napora automobilskih firmi da proizvode pristupačne električne modele.
Novi EV će služiti kao duhovni naslednik e-Up gradskog automobila i trebalo bi da ponudi sličnu kombinaciju kompaktnog pakovanja i osnovne tehnologije.
Koristeći novu električnu platformu na kojoj će se zasnivati slični modeli brendova Cupra i Škoda, ID.1 će se u gami nalaziti ispod buduće serijske verzije nedavno prikazanog koncepta ID.2all, koji VW namerava da prodaje za oko 25.000 evra.
Glavni finansijski direktor Volkswagen grupe Arno Antlic je nedavno rekao da veruje da kompanija može da isporučuje električne automobile po ovoj ceni, navodeći pojavu jeftinijih materijala za baterije i proizvodnih metoda. „Za sada smo prilično uvereni da možemo da postignemo tu cenu“, rekao je on. „Postoji mnogo inovacija sa tehničke strane. Ovaj automobil će imati prve baterijske ćelije iz naše fabrike u Valensiji. Do tada ćemo imati mnogo veći obim. „Takođe smo videli blago poboljšanje ili olakšanje cene sirovina. Dakle, iz ove perspektive, prilično smo uvereni da možemo da postignemo cilj od 25.000 evra i da, u isto vreme, imamo pristojnu maržu.”
Antlicovi komentari su se posebno odnosili na održivost proizvodnje ID.2, ali takav razvoj događaja mogao bi imati ogromne implikacije na izvodljivost ID.1.
Detalji arhitekture novog automobila tek treba da budu otkriveni, ali će se razlikovati od MEB Entry platforme koju će deliti ID.2, Cupra Raval i Škodin kompaktni krosover, koji će se svi proizvoditi u Španiji od 2025.
Novu platformu će razviti Volkswagen grupa, pri čemu se smatra da Škoda igra ključnu ulogu.
Ime modela tek treba da bude finalizovano. Međutim, šef marke Volkswagen Tomas Šefer je odbio da isključi ID.1 ili ID.Polo – iako je rekao da će upotreba klasičnih naziva modela biti rezervisana za prave „naslednike“ originala. To bi se moglo odrediti prema tome da li će predstojeći propisi Euro 7 učiniti održivim za VW da razvije Polo sledeće generacije sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
ID.1 će biti vozilo fokusirano na grad, tako da će domet biti manji problem nego kod mnogih EV, što će mu omogućiti relativno malu bateriju.
Volkswagen je razvio litijum-gvožđe-fosfatnu bateriju od 38 kWh za ID.2all i to će verovatno biti najveći kapacitet koji se razmatra za novi model. I dalje bi potencijalno omogućio domet od nešto manje od 200 milja (oko 320 km), što bi bilo konkurentno Mini Electricu i električnom Fijatu 500.
Razvoj baterija je ključan za snižavanje cene automobila, pri čemu Volkswagen grupa stavlja veliki naglasak na razvoj objedinjene tehnologije baterijskih ćelija koja se može primeniti u svim njenim brendovima i potencijalno može smanjiti troškove do 50%.
Proizvodnja će takođe biti vitalni faktor u smanjenju troškova. Šefer je nagovestio da bi model mogao da se proizvodi na tržištima kao što je Indija, gde VW grupa ima proizvodne kapacitete i gde su troškovi proizvodnje jeftiniji. Međutim, Šefer je nagovestio da će se nuditi u Evropi, a tarifna pravila znače da je moguća lokalna proizvodnja.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs