Novi Fiat Panda stiže sledeće godine

Dugo očekivana nova Fiatova Panda stiže sledeće godine kao „manje je više“ krosover, potvrdio je za britanski Autocar šef Olivije Fransoa.
Nagoveštavajući da će datum za „veoma posebno“ otkrivanje koje će vas „iznenaditi“ biti 11. jul 2024. – 125. godišnjica Fijata – Fransoa je rekao da će se automobil ugledati na koncept Centoventi iz 2019, koji je predstavljao futuristički izgled Pande.
„Imamo prostora da još jedan B-segment automobil, ali više u 'esencijalnoj' kategoriji. Očigledno je da bi naša ponuda mogla da prihvati još jedan proizvod“, rekao je on.
Biće dugačak oko četiri metra i imaće „jednostavno pametan“ pristup „malo kao Panda nekada“.
„Auto koji ćete videti sledeće godine biće kul, popularan, pristupačan“, dodao je Fransoa, što ga čini savršenim rivalom Sanderu od 13.000 funti – ako verzija sa unutrašnjim sagorevanjem stigne u Veliku Britaniju, o čemu brend još razmišlja.
Ne očekujte međutim da će Panda sa električnim pogonom stići po ceni manjoj od 31.000 funti koliko košta 500 EV.
Fransoa je napomenuo da će automobil morati da opslužuje "globalna tržišta", kao što je Latinska Amerika - gde je prošle godine prodata većina njegovih 1,2 miliona automobila - kao i Bliski istok i Azija.
Ovo ukazuje na automobil koji se nalazi na istoj CMP platformi kao i Jeep Avenger i 600, s obzirom da može biti opremljen električnim pogonom ili SUS motorima.
„Potrebno nam je nešto što 100% prati evropske ukuse, ali zaista može biti i globalno“, rekao je Fransoa. „I zato sam rekao da možda ima prostora za nešto drugo, osim za 600 [u B-segmentu], koji je veoma, veoma evropski.”
„Dakle, taj je radostan, pomalo retro, ali drugi bi bio bliži onome što mislite“, dodao je on odgovarajući na pitanje o serijskom modelu Centoventi.
Neki delovi koncepta neće stići u proizvodnju, potvrdio je Fransoa za Autocar, kao što su zamenljive baterije. „To je bilo nešto što je zvučalo dostupno“ kada je koncept prvobitno predstavljen, rekao je Fransoa.
Veličinu i položaj automobila potvrdio je i šef Fiatove matične kompanije Stellantis Karlos Tavares u februaru. On je rekao novinarima: „Biće velikog povratka u B segmentu i krosoverima. Vraćamo se na najrelevantnije segmente. Sada imamo samo Fiat 500X. Moj cilj je da imam tri.”
S obzirom da bi 600 i 500X činili dva od njih, to ostavlja prirodno mesto za Pandu – naziv za koji je već potvrđeno da se vraća.
Na kraju treba podsetiti i na pisanje italijanskih medija da bi nova Panda trebalo da se proizvodi u jednoj od fabrika Stellantisa u istočnoj Evropi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs