home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je već potvrdio šest budućih EV modela baziranih na arhitekturi Neue Klasse koji će debitovati između 2025. i 2027. Prva dva će biti limuzina i SUV sa sličnim dimenzijama aktuelne Serije 3 / X3.

Danas je prikazan Vision Neue Klasse u formi limuzine (o tome OVDE) kao najava budućeg serijskog modela, a istovremeno je objavljena i slika budućeg električnog SUV-a.

Bavarski proizvođač je govorio o „srcu užitka u vožnji BMW-a“ neposredno pre nego što je nakratko prikazao ovaj prototip. Zbog toga se pretpostavlja da najavljuje M Performance / M verziju.

BMW sugeriše domet od oko 580 km, dok će punjenje na 270 kW obezbediti da se efikasno takmiči sa svojim sličnim revolucionarnim nemačkim rivalima. Takođe,  BMW-ove tanje baterije sledeće generacije bi trebalo da omoguće kabinu koja je opipljivo prostranija od iX3. Unutra će koristiti veoma naprednu devetu generaciju BMW-ovog iDrive infotainmenta – zajedno sa panoramskim head-up displejem, interfejsima kontrolisanim pokretima i glasovnom kontrolom – dok će se fokusirati na održivost, prostor i pružanje „toplog“ i „poznatog“ okruženja.

Proizvodnja prvog Neue Klasse EV počinje 2025. godine u Debrecinu, u Mađarskoj, sa dodatnim proizvodnim lokacijama u Minhenu u Nemačkoj i fabrici BMW Brilliance u Šenjangu u Kini koja će uslediti 2026. godine.

BMW navodi da su tri ključne oblasti za mobilnost sutrašnjice električna, digitalna i kružna. Cilj je da se oni kombinuju u „koherentan sveukupni koncept.“

Nemci opisuju Neue Klasse kao „mega-projekat koji obuhvata celu kompaniju. Reč je o budućnosti brenda BMW, BMW Grupe i našeg portfelja. Intenzivno se pripremamo za ovo i nastavićemo sa značajnim ulaganjima u relevantne buduće tehnologije u narednih nekoliko godina”, navodi BMW.

Nova platforma obećava da će doneti električne motore i baterije visokih performansi sa značajno poboljšanom efikasnošću i većim fokusom na održivost.

Modeli će koristiti BMW-ove baterije šeste generacije, uz najavu da će brzina punjenja biti 30 odsto brža, dok će se domet povećati za isti procenat. Procenjuje se da će troškovi proizvodnje pasti za 50 odsto, kao i da će se emisije CO2 koje nastaju tokom proizvodnog procesa smanjiti za 60 odsto.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1244



Komentari