Peugeot e-3008 premijerno 12. septembra

Peugeot je saopštio da će potpuno električni model e-3008 zvanično debitovati sledeće nedelje (12. septembra).

Francuzi opisuju e-3008 kao „potpuno novi električni fastback-SUV“ naglašavajući njegov pogonski sklop sa nultom emisijom i aerodinamičnu siluetu koja će biti mnogo aerodinamičnija u poređenju sa prethodnikom.
Na ranije objavljenim slikama je automobil i dalje pod kamuflažnom folijom, ali je jasno da će novi e-3008 odlikovati Peugeotov aktuelni dizajnerski jezik, po uzoru na elemente dizajna modela 408, samo sa kraćim i uspravnijim stavom.

Još jedan element koji je otkriven po prvi put je dizajn točkova koji će postati novi stilski potpis za francuski brend, uz elegantno osvetljenje i svetla sa trostrukim kandžama.

Nova maska inspirisana Peugeotovim Inception konceptom će verovatno takođe biti primenjena, s obzirom na to da je brend ranije naveo da će Inception „inspirisati buduće proizvode Peugeota od 2025. godine“.
Kompaktni SUV će se bazirati na novoj arhitekturi STLA Medium (sa baterijama od 87 do 104 kWh), predviđenoj da zameni EMP2 platformu. Biće dostupan sa tri opcije električnog pogona i nudiće domet vožnje do 700 km.
Među verzijama će se naći i ona sa pogonom na sva četiri točka i dva motora, ali se očekuje da će postavka sa jednim motorom i pogonom na dva točka činiti većinu prodaje.
Peugeot je inače još ranije sa nekoliko zvaničnih slika pokazao kako izgleda panoramski i-Cockpit enterijer u novom e-3008.

Centralni deo kontrolne table je novi 21-inčni zakrivljeni panoramski ekran koji spaja digitalnu instrument tablu, head-up displej i ekran osetljiv na dodir u jednu celinu. Desna strana zakrivljenog ekrana je osetljiva na dodir i omogućava pristup infotainmentu, podešavanjima i kontrolama klime. Dodatni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli sadrži „i-Toggles“ prečice sa 10 prilagodljivih mesta koje zamenjuju stare prekidače u avionskom stilu.

Peugeot je zadržao prepoznatljivi volan malog prečnika sa dva kraka, ali novi jedinica ima niz komandi osetljivih na dodir sa funkcijom „taktilnog klika“ kako bi se izbeglo slučajno rukovanje. One su kombinovane sa dve nove „tanke i elegantne“ kontrole postavljene iza volana.
Visoko postavljeni centralni tunel izgleda još futurističkije nego u odlazećem Peugeotu 3008, sa dodatnim kontrolama uključujući cilindrično dugme za jačinu zvuka i električnu parkirnu kočnicu.
Selektor automatskog menjača je premešten i nalazi se pored dugmeta za start-stop.
Ostatak kontrolne table izgleda kao evolucija trenutne teme. Ambijentalno osvetljenje u 8 boja iznad „prave aluminijumske obloge“ i visokokvalitetne tkanine stvaraju vrhunski izgled novog 3008, podržavajući Peugeotov luksuzni potez.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs