home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia C-Neo

U poslednjih 20 godina Dacija je doživela pravi preporod otkako je Renault preuzeo vlasničku palicu i počeo da donira proverenu mehaniku i tehnologiju. Dacia je zbog toga postala najomiljenija marka pristupačnih automobila u Evropi. Napredak će se videti i u skoroj budućnosti kada na scenu stupi, prvo novi Duster, a, zatim veliki SUV na bazi koncepta Bigster.

Francuski proizvođač automobila je kupio rumunsku marku 1999. nakon što je već istorijski imao čvrste veze s ovim proizvođačem, koji je u početku proizvodio licencirane modele Renault 8 i 12. Nakon 2000-ih, dok su druge pristupačne evropske marke poput Škode ili Seata prelazile na viši nivo, Renault je čvrsto pozicionirao Daciju na mesto pristupačnih automobila u pokušaju da proširi svoje poslovanje na dodatne regije na kojima je takav pristup nasušno potreban.

Strategija se pokazala više nego uspešnom kako tada tako i sada. Iako više nije jeftina marka, Dacia ima neke od najprodavanijih modela u Evropi, posebno Sandero i SUV Duster. Marka i dalje napreduje i raste zbog čega je nakon šest meseci u 2023. zabeležila rast prodaje od skoro 25% u poređenju sa 2022. S obzirom na uspeh koji konstatno raste, nije ni čudo što šefovi Renaulta i Dacije i dalje razmišljaju kako marka može dodatno da se razvije i proširi na novi tržišni segment. To jednim delom dokazuje Jogger, sedmosed s elementima karavana i SUV-a. Ubrzo nakon što sledeće godine lansiraju treću generaciju Dustera, Dacia će takođe započeti proizvodnju svog prvog kompaktnog SUV-a, koji će ujedno biti najveće vozilo u paleti – baziranog na konceptu Bigster, koji bi trebao da uđe na proizvodnu liniju 2025.

Sada kada je biznis uhodan i uspešan, u maštovitom svetu kreatora digitalnog sadržaja specijalizovanih za automobilski industriju, rumunski proizvođač automobila se na račun digitalne tehnologije odjednom našao na teritoriji prestižne niše kupe SUV-ova. Brazilski virtuelni umetnik Kleber Silva, na društevnim mrežama poznat kao KDesign AG, odvažio se i kreirao digitalno izdanje Dacijinog prvog kupe SUV-a baziranog na Renaultovom nedavno predstavljenom modelu Rafale, mada je u pitanju čisti copy-paste francuskog modela. Silva je imao dobru ‘’podlogu’’, s obzirom da će se Renaultov kupe SUV iz popularnog C segmenta proizvoditi od sledeće godine u Španiji na najnovijoj Renault–Nissan CMF-CD arhitekturi. Francuz će koristi potpuno hibridne i plug-in hibridne opcije sa snagom do 300 KS i opcionalnim pogonom na sve točkove – tako da se prirodno smatra novom perjanicom francuske marke.

Dacia C-Neo

Brazilski majstor piksela je namirisao potencijalni izlet Dacije u sve popularniju klasu koju je svojevremeno otključao BMW X6. Dacia C-Neo je radni naziv ove digitalne kreacije, a zamišljen je kao niskobudžetni kupe SUV za evropsko tržište. Autor se, s jedne strane, popriličnio uneo u ovaj projekat i u tipičnim Dacia stilu kreirao atraktivni kupe-SUV s naglaskom na zadnji kupeovski deo na kojem je sva pažnja, ali s druge strane je samo, ipak na originalan način, ‘’prepakovao’’ Rafale u Daciju. Ako nekad i zaživi, Dacijin kupe-SUV u stvarnosti će biti mnogo suzdržaniji. Kao prvo, Renault strogo kontroliše Daciju i sitno dozira ‘’napredak’’, a kao drugo koliko god je dizajn pojedinih modela Dacije u prošlosti bio ismejavan, nikad nisu čisto kopirali kao recimo Mitsubishi, koji se za nastanak novog ASX-a bukvalno poslužio metodom rebrendiranja aktuelnog Renault Captura.

Izvor: Klix.ba / Autoevolution.com



čitanja : 3763



Komentari