Vraća se Toyota Celica?

Najnoviji članci objavljeni u časopisu Toyota Times su posvećeni novom i luksuznom SUV-u Century, ali jedan post će privuči pažnju entuzijasta jer je posvećen sportskim automobilima. Bivši predsednik i izvršni direktor Akio Toyoda, nagovestio je naime mogući povratak Celice o kojem se dugo priča.
Šezdesetsedmogodišnji biznismen je priznao da je uputio zahtev višim službenicima Toyote da se oživi kultni model Celica. Toyoda je na zanimljiv način nagovestio da je povratak sportskog automobila zaista moguć povezavši dve legende u ovu priču - bivšeg reli asa Juhu Kankkunena i legendarni Toyotin coupe: "Ne govorim ovo samo zato što smo na reli događaju, već Kankkunen (koji je bio pozvan na demo vožnju), je u stvari gospodin Celica. On je bio šampion četiri puta u Celici. Sada svi možete shvatiti zašto toliko koristim ime Kankkunen.’’
Kako podseća Klix.ba, Akio Toyoda nije prva važna osoba u kompaniji koja je oduševljena idejom o povratku Celice. Ranije ove godine, takođe tokom jednog od ovosezonskih relija, predsednik Toyote Tsuneji Sato rekao je medijima da bi takođe voeo da vidi model osme generacije kultne Celice.
Poznata je činjenica da japanski proizvođač automobila želi da, pored postojećih modela GR 86, GR Yaris, GR Corolla i GR Supra, lansira dodatne modele brenda pod sportskom značkom Gazoo Racing. Postoje čak i glasine o Priusu visokih performansi, dok je Century SUV već prikazan sa GR značkom. Zatim, tu je GR GT3 Concept, za koji je potvrđeno da će Lexus proizvesti i pustiti na put.
Da ne zaboravimo da je koncept Sports EV (na slici) prikazan krajem 2021. godine kao mali električni dvosed koji je podstakao glasine o ponovo rođenom MR2. Ranije ove godine, Toyota je saopštila da je testiranje sportskog električnog vozila sa ručnim menjačem već počelo.
Nova Celica već dugo čeka na povratak, s obzirom na to da je model povučen 2006. godine kada je generacija "T230" penzionisana. Bilo bi zanimljivo videti gde će se buduća Celica smestiti u Toyotinoj liniji vozila i da li će imati motor s unutrašnjim sagorevanjem ili neku alternativu, s obzirom da preostaje sve manje vremena za sportske automobile sa SUS motorima.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota