Bertone GB110

Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju.

Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil GB110 koji je u digitalnoj formi prikazan pre tačno godinu dana, a u međuvremenu je jedan test primerak imao i debi na trkačkoj stazi.

Bertone će po najavama u budućnosti postati „vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah“.
GB110, ograničen na samo 33 jedinice, jste remek-delo koje oličava harmoničan spoj italijanskog dizajna, francuske posvećenosti i nemačkih performansi. Ova prepoznatljiva mešavina ne samo da ilustruje posvećenost brenda ekskluzivnoj izradi, već služi i kao počast njegovom duboko ukorenjenom italijanskom poreklu, istovremeno prihvatajući kolaborativni, panevropski pristup proizvodnji luksuznih proizvoda.

Dizajn GB110 je harmoničan spoj klasične elegancije i agresivnog karaktera, ne zaboravljajući funkcije njegovog dizajna, njegove uglađene linije, ne samo da predstavljaju hrabru vizuelnu izjavu, već i poboljšavaju njegovu aerodinamičku efikasnost.
Za spoljašnji stil GB110 se kaže da je inspirisan klinastim vozilima marke iz 1960-ih, 70-ih i 80-ih, poput koncepta Lancia Stratos HF Zero.

GB110 je dugačak 4535 mm, širok 1957 mm, visok 1150 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm, dok je odnos težina/snaga kg/KS: 1,28
Kompanija kaže da GB110 pokreće 5,0 litarski V10 biturbo motor koji raspolaže sa 1124 KS i 1100 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
GB110 dostiže 100 km/h za 2,8 sekundi, 200 km/h za 6,3 sekunde i 300 km/h za 12,9 sekundi. Najveća brzina je ograničena na 350 km/h.
GB110 je potpuno legalan za puteve, pružajući nesmetan prelaz sa trkačke staze na put. Ova svestranost oličava posvećenost brenda isporuci izvanrednih proizvoda koji se ističu u bilo kom okruženju.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs