Novi BMW M3 će nastaviti da koristi 3,0 litarski šestocilindrični motor

BMW ne posustaje u svojoj nameri da očuva dinamičnost i snagu koju pruža legendarni M3, pripremajući se za lansiranje njegove nove generacije. Potvrđeno je da će budući model M3, oznake G84, koji se očekuje oko 2027. ili 2028. godine, nastaviti da koristi poznati S58 3,0 litarski šestocilindrični motor s dvostrukim turbo punjačem, uprkos tome što su ga više puta najavili kao isključivo električni model.
BMW tako ipak odlučuje da zadrži vernost klasičnom pristupu, uz neophodne nadogradnje da bi se motor uskladio s strožim Euro 7 standardima, navodi Jutarnji.hr.
Iako se spekuliše o mogućoj hibridizaciji, zvanični planovi BMW-a još uvek ne otkrivaju korišćenje ove tehnologije za novi M3. Očekuje se da će se novi M3 bazirati na proverenoj CLAR modularnoj platformi, zajedničkoj za aktuelne modele Serije 3, ali, nažalost, neće biti praćen svojim sportskijim bratom, modelom M4, piše BMWblog.
BMW je nedavno predstavio osvežene verzije M4 i M3 koje će biti na tržištu do proleća 2027., kada će naslednik M3 preuzeti ulogu. Iako je rano govoriti o trajanju životnog ciklusa G84 M3, jasno je da će njegova sudbina biti usko povezana s prihvaćanjem električnog M3 modela te budućim emisijskim i potrošačkim regulativama. Ovaj model bi mogao da obeleži kraj jedne ere za M3 s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.
Paralelno s razvojem M3 s SUS motorom, BMW intenzivno radi na električnom M3 koji će se bazirati na inovativnoj platformi Neue Klasse. Ova platforma obećava izuzetne performanse s mogućnošću podrške do 1000 kW (1341 KS) i konfiguracijom do četiri motora, što nagoveštava da će električni M3 sigurno postaviti nove standarde u svetu sportskih automobila.
Izvor: Jutarnji.hr / BMWblog
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW