home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID EV

Volkswagen radi na razvoju električnog ID.1 hečbeka za oko 20.000 evra, a koji na tržište treba da stigne krajem 2027. godine, kao deo obnovljenog napora automobilskih firmi da proizvode pristupačne električne modele.

Novi EV će služiti i kao duhovni naslednik e-Up gradskog automobila i trebalo bi da ponudi sličnu kombinaciju kompaktnog pakovanja i osnovne tehnologije. Takođe, neki mediji su ranije sugerisali da bi možda mogao da ponese i naziv Up.

Šef tehničkog razvoja Kai Grunic je nagovestio da će to biti očigledan naslednik uspešnog gradskog automobila po svojoj koncepciji i da će neizbežno deliti neke atribute.

„’ID 1’ će biti blizak Up-u u pogledu korisnosti tog automobila,” navodi Grunic. „To će biti automobil koji se uklapa u DNK dizajna marke Volkswagen i DNK funkcionalnosti.”

On nije potvrdio povratak naziva Up, ali Volkswagen pridaje veliku vrednost svojim najdužim i najuspešnijim imenima. Golf, Passat i Tiguan bi trebalo da budu zadržani i u eri električnih vozila, uz sugestiju da bi se strategija numeričkog imenovanja brenda za ID EV vozila mogla penzionisati.

Šef kompanije Tomas Šefer dodaje. „Radni naziv je ID.1 i vozilo je planirano za 2027. Sada smo usred svega toga. Znamo kako bi automobil trebalo da izgleda.“

ID.1 će biti konkurent četvrtoj generaciji Renault Twinga, koji je planiran da bude lansiran 2026. godine kao električni hečbek, sa projektovanom cenom sličnom VW ID.1.

Volkswagen tek treba da zaključi industrijski plan za svoj novi početni električni model. „Ovo je izuzetno izazovno“, rekao je Šefer. Troškovi razvoja i proizvodnje mogu se amortizovati i kroz druge brendove Volkswagen grupe, uključujući Škodu i Seat/Cupru, rekao je Šefer i dodao: „Odluku ćemo doneti u kratkom roku.”

Kako bilo, ID.1 će se u gami nalaziti ispod buduće serijske verzije modela ID.2, koji VW namerava da prodaje za oko 25.000 evra.

ID.1 će dakle biti vozilo fokusirano na grad, tako da će domet biti manji problem nego kod mnogih EV, što će mu omogućiti relativno malu bateriju. Očekuje se domet od oko 200 milja (oko 320 km).

Razvoj baterija je ključan za snižavanje cene automobila, pri čemu Volkswagen grupa stavlja veliki naglasak na razvoj objedinjene tehnologije baterijskih ćelija koja se može primeniti u svim njenim brendovima i potencijalno može smanjiti troškove do 50%.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 540



Komentari