home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar EV

Jaguar je još prošle godine najavio da se u potpunosti ponovo pokreće kao deo JLR-ove Reimagine strategije, bez planiranih direktnih zamena za bilo koji od ranijih modela. Umesto toga, Jaguar se pomera na viši nivo tržišta kako bi stajao uz Range Rover, Defender i Discovery kao jedan od četiri „stuba brenda“ JLR-a.

Prvi od novih Jaguara u prodaju stiže 2025. godine, a u pitanju je elegantni grand tourer sa četvoro vrata i cenom od oko 125.000 dolara.

Jaguar će kao najavu za taj novi GT kasnije ove godine prikazati koncept, i to na događaju negde u Sjedinjenim Američkim Državama, tržištu za koje kaže da je od vitalnog značaja za uspeh kompanije.

Sva tri nova električna Jaguara će se bazirati na namenskoj EV platformi nazvanoj JEA (Jaguar Electric Architecture).

Iako tržište traži SUV-ove svih vrsta, segment je već uveliko pokriven drugim JLR brendovima Range Rover, Discovery i Defender. Umesto toga, Jaguar, sa svojim novim fokusom na vozila manjeg obima i sa većom maržom, može da cilja segmente u kojima drugi JLR brendovi nisu prisutni.

Prvi dokaz o tome će biti upravo GT sa četvoro vrata. Prvi iz palete sa tri automobila, biće napravljen u Solihulu i biće ne samo najmoćniji Jaguarov serijski automobil ikada napravljen, već će i nadmašiti postojeći električni I-Pace, po dometu i kapacitetu punjenja.

Jaguar nije objavio podatke o snazi motora ili performansama, ali ranije najave kažu da će novi model imati domet do 700 km i da će moći da doda oko 320 km dometa za 15 minuta brzog punjenja.

Novi Jaguari će biti „bujni, neustrašivi i zapanjujući“, navode iz kompanije. Inspiracija je filozofija osnivača Jaguara Vilijema Lajonsa da Jaguari treba da budu „kopija ničega“

Jaguar će u budućnosti ciljati bogate američke kupce, a to će činiti sa dizajnom koji polarizuje.

U Jaguaru žele da ponove uspeh iz 1990-ih, posebno u Severnoj Americi, kada su njihovi automobili bili skuplji i ciljali bogatiju demografsku grupu nego što je brend radio proteklih godina.

„Samo u SAD ima 20 miliona milionera“, kaže izvršni direktor kompanije Ejdrijan Mardel. „Dakle, manji obim, viša cena, to je apsolutno prava pozicija za Jaguar danas.”

Ali čelnici JLR-a su priznali da je strategija brenda da juri obim tokom prethodne dve decenije, prvo pod Fordom, a zatim Tatom, značila da je izgubio kontakt sa zajednicom bogatih kupaca automobila. Dok je Mardel diplomatski priznao da je „razumno pretpostaviti da je potrebno mnogo posla da se izgradi kapital brenda“, šef dizajna Geri Mekgovern je bio iskreniji u svojoj proceni i o potrebi za „neustrašivim“ dizajnom koji je osmišljen da šokira i ponovo angažuje bogate.

„Ono o čemu nećemo brinuti je da nas svi vole, jer to je poljubac smrti“, kaže Mekgovern o polarizirajućem novom dizajnu.

Obim će biti oko 50.000 automobila godišnje za čitav asortiman. Automobili će se proizvoditi u novom namenskom prostoru u JLR-ovom proizvodnom pogonu u Solihulu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 383



Komentari