Nova Toyota MR2 kao mali, pristupačan sportski automobil?

Prema pisanju japanskih medija, Toyota priprema mali, pristupačan sportski automobil kojim će konkurisati Mazdi MX-5. Tržišno lansiranje se očekuje u naredne dve godine i trebalo bi da ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Taj početni sportski model bi navodno trebalo da evoluira iz S-FR koncepta (na slici). Prema japanskom časopisu Best Car, manji 2+2 automobil je konačno dobio zeleno svetlo, nakon skoro jedne decenije nakon što je prikazan kao koncept.
Toyota je odbila da komentariše izveštaj, ali postoje jake naznake da je baby Toyota kupe zaista u pripremi. Predsednik kompanije (i bivši izvršni direktor) Akio Tojoda je govorio o svojoj ambiciji da oživi duh onoga što on naziva Toyotina „Tri brata“ – MR2, Celica i Supra. S obzirom da je Supra oživljena 2019. godine i da postoji GR86 koji zauzima sličan prostor na tržištu kao Celica, izgleda da je pozornica spremna za dugo očekivano oživljavanje MR2.
Toyota je inače već potvrdila i planove za lansiranje novog električnog sportskog automobila sa dva sedišta baziranog na prošlogodišnjem konceptu FT-Se.
Međutim, taj koncept je mnogo ekstremniji u svom stilu i koncepciji i treba da uđe u proizvodnju tek krajem decenije. S druge strane, za serijsku verziju S-FR se kaže da je mnogo bliža stvarnosti, sa fokusom na dinamičku agilnost, kvalitet koji je karakterisao originalni MR2 i koji nastavlja da definiše Mazdu MX-5.
S-FR (ima motor napred i pogon na zadnje točkove) prvobitno je otkriven na sajmu automobila u Tokiju 2015. Za njega je bio predviđen 1,5 litarski četvorocilindraš sa 133 KS, u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Sa dužinom od samo 3990 mm, širinom 1695 mm i visinom od 1320 mm, dovoljno je manji od modela GR86 da bi teoretski bio održiv kao baby sportski automobil koji bi služio kao ulazna tačka u Toyotinu sportsku gamu. Takođe je bio težak samo 1050 kg, što bi bilo koju serijsku verziju uvrstilo među najlakše dostupne sportske automobile.
Šef GR-a Masahito Vatanabe nedavno je rekao za Autocar da Toyota i dalje veruje da „motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima potencijal“ u areni sportskih automobila, dodajući: „Ne želimo da odustanemo. „Još nije gotovo.”
U prilog glasinama o oživljavanju S-FR-a govori činjenica da je Daihatsu (u vlasništvu Toyote) nedavno otkrio koncept Vision Copen kao veću i unapređenu verziju svog malog roadstera, koji je prešao sa prednjeg na zadnji poogn i uz povećenje kapaciteta motora sa 660 na 1300 kubika. Dimenzije Vision Copena su izuzetno bliske Toyoti S-FR, a nagoveštava se da bi serijske verzije ova dva automobila bile tehnički povezane i na istoj platformi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs