Nova Mazda MX-5 dobija veći motor

Uz najave o novom motoru generalni direktor Mazda odeljenja za dizajn Masashi Nakayama rekao je da sledeću generaciju MX-5 nameravaju da zadrže jednako laganom, što je ključni recept za pravi sportski auto. U idealnom slučaju, Mazda želi da zadrti težinu praznog vozila ispod 1.000 kilograma, što bi biloi zaista impresivno, navodi Klix.ba.
Nakayama je takođe potvrdio da će MX-5 ostati mali automobil. Ono što je još važnije, otkrio je glavni tehnički direktor Mazde, Ryuichi Umeshita, koji je potvrdio da ni naredna generacija ovog roadstera neće imati turbo motor, te da će razvijati postojeći atmosferski motor. U poređenju sa 1.5 i 2.0 Skyactiv-G motorima koji se nalaze u ND, novi MX-5 bi trebalo da dobije novu Skyactiv-Z verziju četvorocilindričnog 2,5 litarskog motora, koji će naravno biti prilagođen potrebama malog i laganog roadstera.
Mazda vrlo dobro poznaje ljubitelje modela MX-5 i generalno pravih sportskih automobila, pa su odlučili da će novi benzinski motor biti uparen sa ručnim menjačem.

Takođe, Mazda ne krije da razmatra i opciju potpuno električne MX-5, ali priznaje da bi bila značajno teža od benzinskog modela, te bi tako kompromitovao celi koncept ovog modela. Realnija je tako opcija blagog hibrida jer u tom slučaju težina bi se minimalno povećala.
Ostaje pitanje da li će Evropa videti novu generaciju Mazde MX-5 s 2,5 litarskim motorom, jer je nakon nedavnog redizajna aktuelne ND generacije u ponudi za Evropu ostao samo 1.5 litarski motor nakon što je 2.0 izbačen zbog strožih propisa o emisiji štetnih gasova. Šanse za dolazak 2,5 motora u novoj MX-5 bi tako povećao upravo hibridni sklop koji bi umanjio emisije gasova.
Za sada nije poznato kada će stići nova Mazda MX-5, s obzirom na to da je ND generacija osvežena 2024. godine izvesno je da će biti aktuelna još nekoliko godina. Mazda bi trebalo da izbaci prvi automobil sa Skyactiv-Z motorom krajem 2027. godine, počev od hibridnog CX-5. Ovaj novi četvorocilindrični motor se razvija da bi zadovoljio Euro 7 propise u Evropi, kao i LEV IV i Tier 4 standarde emisije u Severnoj Americi.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda