Sledeće godine i redizajnirani Renault Megane

Aktuelni Megane je lansiran 2022. godine kao jedan od prvih Renaultovih električnih automobila nove generacije. Iako je u početku bio uspešan, nakon četiri godine prodaja je naglo pala: za 67% (na 10.082) u prvoj polovini 2025. u poređenju sa prethodnom godinom. Ovo se poklopilo sa lansiranjem novijih - i jeftinijih - električnih vozila Renaulta 4 i 5 u protekloj godini, koji su ostvarili više nego tri puta veći broj prodaje od hečbeka, piše Autocar.
Sada je izvršni direktor Renaulta Fabris Kamboliv potvrdio da žele da repozicioniraju Megane kao „hot car“. Govoreći na predstavljanju novog Clija na salonu automobila u Minhenu, rekao je: „Megane E-Tech je bio naš prvi, prvi, pravi električni automobil od početka ‘Renaulutiona’. Sada, ono što tražimo jeste da imamo „hot hatch“ automobil. To je pravac u kojem želimo da idemo.“
Iako je bio uzdržan po pitanju tehničkih detalja, Kamboliv je rekao da će automobil dobiti veću bateriju – i to će verovatno biti baterija od 91 kWh koja se koristi u Scenicu. U tom automobilu nudi domet oko 600 kilometara, što je oko 140 kilometara više od trenutnog najefikasnijeg Megana.
Ovu potrebu za osvežavanjem hečbeka je podržao šef dizajna Renault grupe, Lorens van den Aker, koji je priznao da „moramo da ga prodajemo više“. Da bi to uradio, dodao je: „Moramo nešto da uradimo. Ako stavite novu bateriju u automobil, što je veoma skupo, a ne menjate automobil, onda je zaista teško navesti ljude da plate više ili bilo šta za to. Dakle, moramo da opravdamo promenu ispod karoserije pokazujući nešto na karoseriji. A onda smo pomislili da svetu nedostaje neka vrsta atraktivnog električnog vozila. I zato smo pomislili da nemamo šta da izgubimo, pa ćemo jednostavno to da poguramo.“
Autocar razume da će fejslift uključivati novu masku, nova dnevna svetla, kao i niži i širi stav, iako van den Aker nije želeo da otkriva detalje.
Takav Megane će stići sredinom sledeće godine, verovatno skuplji u odnosu na početnu cenu trenutnog automobila od 32.495 funti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs