Novi BMW X5 i na vodonik

Da, biće baziran na sledećoj generaciji X5. Pod kodnim nazivom „G65“, luksuzni SUV će imati vodonični sistem razvijen zajedno sa Toyotom. Ali to nije sve.

Minhen je takođe potvrdio da je potpuno električni X5 takođe na putu. Ovo čini predstojeću generaciju X5-ice prvim BMW-om koji će se nuditi sa pet pogona: benzin, dizel, plug-in hibrid, električni i na vodonične gorivne ćelije. Neki su sumnjali da će dizel preživeti usred sve strožih pravila o emisijama, ali „B57“ 3,0 litarski redni šestocilindrični motor je za sada bezbedan. Inženjeri su ga ažurirali da bi bio u skladu sa Euro 7 normama.

Dok će iX5 Hydrogen biti ograničen na odabrana tržišta, očekuje se da će električna verzija biti dostupan širom sveta. Veruje se da električni automobil koristi Gen6 elektromotore i baterije šeste generacije, predstavljene u modelu iX3. To je uprkos tome što će novi X5 i dalje koristiti proverenu CLAR platformu. To može samo da znači da arhitektura prolazi kroz značajne promene kako bi se integrisao Neue Klasse hardver.
Očekuje se da će svi pogonski sklopovi, osim gorivnih ćelija, biti ponuđeni od prvog dana. Serijska proizvodnja je navodno zakazana za avgust 2026. godine, a verzija sa gorivnim ćelijama će uslediti nekoliko godina kasnije. Do trenutka kada iX5 Hydrogen stigne, BMW će verovatno proširiti ponudu sa M Performance varijantama, kako na SUS motore, tako i na električni pogon.

Tehničke specifikacije su još uvek u tajnosti, ali BMW insistira da će vodonična verzija ostati verna DNK brenda. „Novi BMW iX5 Hydrogen biće pravi BMW – pionir u svojoj klasi i pružaće tipično zadovoljstvo vožnje za BMW“, rekao je Mihael Rat, potpredsednik za vodonična vozila u BMW Grupi.
Da bi podržao uvođenje modela sa gorivnim ćelijama, BMW ulaže u vodoničnu infrastrukturu. Projekat Hydrogen Mobility at Scale (HyMoS) je već ušao u pilot fazu u Nemačkoj i Francuskoj, jačajući postojeće stanice i pripremajući se za širenje u većim urbanim područjima. Dok je većina konkurenata napustila vodonik, BMW ostaje uveren u njegov potencijal.
Kompanija vidi vodonik kao „nedostajući deo za kompletiranje slagalice električne mobilnosti“ u regionima gde je infrastruktura za punjenje i dalje nerazvijena. Uprkos tome, na stolu bi mogla biti još jedna alternativa: BMW navodno razmatra ponovno uvođenje tehnologije produženja dometa za električni X5. Kao i i3 REx, koristio bi mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne za pokretanje točkova već za punjenje baterije. Međutim, da li će se ovaj REx sistem vratiti, još uvek je daleko od izvesnog, zaključuje BMWblog.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs