Električni Jaguar GT odložen za sledeću godinu

U intervjuu za ABC News, generalni direktor Jaguara, Rodon Glover, otkrio je da je ultraluksuzni model odložen do 2026. godine. On nije rekao zašto je električni model odložen, ali to ne sluti na dobro za kompaniju, piše Carscoops.
Uz to, ne bi bilo nerazumno sumnjati da je nedavni veliki sajber napad igrao ulogu. Dugotrajni incident je gurnuo Jaguar Land Rover u haos početkom septembra, a tek nedavno su nastavili proizvodnju. Takođe treba napomenuti da Jaguar još uvek testira model, jer je prototip viđen na Nirburgringu prošle nedelje. To bi moglo da znači da GT nije sasvim završen i da ne bi imali sve završeno na vreme za prvobitno planirani debi. Bez obzira na to šta je uzrokovalo kašnjenje, Glover je nagovestio da će početi da primaju porudžbine ubrzo nakon debija. Isporuke će zatim početi „relativno ubrzo nakon toga“.
Automobil neće biti jeftin, jer je Glover nagovestio da će koštati oko 130.000 dolara. To je skoro tri puta više od modela XF iz 2024. godine, ali će kupci dobiti „najmoćniji Jaguar ikada“. Glover nije ulazio u detalje, ali je kompanija ranije saopštila da će automobil biti zasnovan na Jaguarovoj električnoj arhitekturi i da će imati domet do 692 km. Vlasnici takođe mogu očekivati da će dobiti domet od 322 km za samo 15 minuta sa brzim punjačem.
Iako Glover nije bio spreman da otkrije detalje, sugerisao je da će se automobil „voziti zaista dobro“. Takođe je nagovestio da će se suprotstaviti trendovima, rekavši: „Nema mnogo električnih vozila koja su zaista zanimljiva za vožnju“.
Ostatak intervjua je uglavnom bio fokusiran na novi izgled Jaguara i kontroverzni rebrending, koji brane skoro godinu dana. Glover je rekao: „Moramo da stvorimo automobil koji ima dramu, ima razmere, ima proporcije... koji će stvoriti pravu visceralnu reakciju kada ga ljudi pogledaju.“
Koncept je svakako to uradio, a Glover je napomenuo da je videti automobil uživo mnogo drugačije od gledanja na vašem telefonu. Kako je objasnio, kada se gleda uživo, ljudi mogu „razumeti proporcije, dramu, razmere vozila“.
Glover je dalje rekao da će Sjedinjene Države verovatno postati njihovo najveće tržište i da je „velika većina“ kupaca „pozitivna“ u vezi sa dizajnom. Međutim, napomenuo je da ovo dolazi nakon što je imao „vremena da objasni i zaista prođe kroz to zašto Type 00 izgleda onako kako izgleda“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs