Hyundai oživljava i30 N s dodatkom hibrida

Originalni i30 N, predstavljen 2017. godine, bio je prvi model Hyundaijevog sportskog N odeljenja i direktni konkurent Volkswagen Golfu GTI. Svojim 2,0 litarskim turbo motorom snage do 276 KS, tvrđom šasijom i elektronskim diferencijalom, brzo je osvojio simpatije vozača. Ipak, korejska kompanija je ukinula ovaj model, zajedno s manjim i20 N, tokom 2024. godine. Odluka je bila deo strategije repozicioniranja N odeljenja kao "pionira električnih vozila visokih performansi", što je rezultiralo modelima poput Ioniq 5 N i Ioniq 6 N s više od 600 KS.
Međutim, čini se da Hyundai nije u potpunosti otpisao motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Izvor je za Autocar potvrdio da je započet rad na novoj verziji i30 N, koju će pokretati benzinski motor - verovatno s hibridnim sistemom. To je u skladu s izjavama koje je šef N odeljenja Joon Park dao ranije ove godine, naglasivši da budući sportski modeli neće nužno biti isključivo električni.
"Problem koji imamo je percepcija medija i naših fanova da se Hyundai N fokusira samo na svet električnih vozila, što nije istina", rekao je Park i dodao: "Ne ograničavamo se na električna vozila."
Kako prenosi Index.hr, iako detalji još nisu poznati, nagađa se da bi novi i30 N mogao da koristi unapređenu verziju postojećeg hibridnog pogona, poput onog iz standardnog 1,5 litarskog i30. Ipak, postoji i mogućnost potpuno novog pogonskog sklopa. Hyundai je nedavno potvrdio testiranje neobičnog prototipa baziranog na modelu Veloster, a inženjeri su motor opisali kao jedinicu visokih obrtaja i performansi.
Iako je u testnom vozilu motor smešten centralno, moguće su i druge konfiguracije. Iz kompanije su poručili da žele da "razviju motor koji zadovoljava zahteve tržišta u pogledu performansi i da ih masovno proizvode bez ikakvih problema", što sugeriše planove za serijsku proizvodnju.
Špijunski fotografi su nedavno snimili Hyundai dok priprema treće osveženje aktuelne, treće generacije modela i30, koje se očekuje sledeće godine. To upućuje na zaključak da bi se sportska N varijanta bazirala upravo na toj redizajniranoj verziji, što znači da bi na tržište mogla stići krajem 2026. ili početkom 2027. godine.
Autocarov render Hyundaija i30 N možete pogledati OVDE.
Kao odgovor na ovu priču, portparol Hyundaija je izjavio: "Hyundai je posvećen uvođenju sedam novih N modela do 2030. godine, s planovima koji uključuju istraživanje širokog spektra pogonskih sklopova kao što su SUS motori, hibridna i električna vozila. Budući planovi proizvoda biće objavljeni naknadno kao deo naših stalnih napora da isporučimo strategije proizvoda koje se usklađuju sa životnim stilovima naših kupaca i vladinim propisima."
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai