Povratak Audija A4 sve izvesniji

Pre nekoliko godina, Audi je odlučio da podeli svoju ponudu na dve nezavisne i paralelne linije: jednu za motore s unutrašnjim sagorevanjem i drugu za električna vozila. To je uticalo na sistem imenovanja modela, jer su, da bi se razlikovali modeli s motorima s unutrašnjim sagorevanjem od električnih, prvima data imena koja završavaju neparnim brojevima, a drugima parni brojevi.
Iz tog razloga, prethodni A4 je zamenjen s aktuelnim A5. Međutim, ova strategija nije dugo trajala, jer je brend s četiri prstena nedavno odlučio da je napusti. Kao rezultat toga, danas u njihovoj ponudi možemo pronaći dva različita modela A6, koji nemaju apsolutno nikakve veze jedan s drugim osim svojih komercijalnih imena, budući da je varijanta s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem zasnovana na MLB platformi, a električna na PPE platformi.
Nije jasno da li će A5 biti preimenovan u A4 kada dobije osveženje. Ono što je poznato jeste da nemački proizvođač radi na potpuno novom, potpuno električnom A4 e-tronu koji će se takmičiti s budućim BMW-om i3 i Mercedes-Benz C-klasom EQ u D-segmentu.
Šta znamo o budućoj limuzini srednje veličine kompanije iz Ingolstadta? Prve glasine sugerišu da će koristiti pomenutu PPE platformu koja je već viđena u A6 e-tron i Q6 e-tron, arhitektura koja se razlikuje od MEB-a Q4 e-tron po svom 800-voltnom sistemu kompatibilnom s ultrabrzim punjenjem. Međutim, najnovije informacije ukazuju na to da će u na kraju biti zasnovan na modernijem SSP-u, što znači da bi njegov debi mogao da bude odložen do 2028. godine.
Sledeći Audi A4 će imati dizajn inspirisan prototipom Concept C. Korišćenje SSP platforme će mu omogućiti da ponudi konkurentniji domet i vreme punjenja; Dalje, integrisaće novu elektronsku arhitekturu koju je razvila Volkswagen grupa u saradnji s Rivianom, što znači da će biti softverski definisano vozilo. Osim toga, očekuje se da će SSP biti jeftiniji za proizvodnju od PPE-a, što će rezultirati konkurentnijim cenama.
Po prvi put u svojoj istoriji, A4 neće imati konfiguraciju pogona na prednje točkove, već pogon na zadnje točkove ili Quattro. Takođe, pretpostavljamo da će biti dostupan u dva stila karoserije (limuzina i Avant), kao i u poznatim visokoperformansnim varijantama S4 i RS4, dizajniranim da pariraju M i AMG modelima BMW-a i Mercedesa.
Izvršni direktor Audija, Gernot Döllner, potvrdio je da kompanija razvija električni A4, navodeći da će ovaj model biti deo najveće promene u istoriji kompanije. Njegove linije biće inspirisane hvaljenim konceptom C; zato možemo očekivati čist, monolitni dizajn koji podseća na rane generacije limuzine.
Prepoznatljiva "singleframe" maska će ustupiti mesto manjoj, vertikalno orijentisanoj maski, koja će takođe biti zatvorena i integrisaće glavne senzore za sisteme pomoći vozaču. Unutra će naglasak biti na upotrebi fizičkih dugmadi, dok će ekran osetljiv na dodir za infotainment biti skromnije veličine od onih kod konkurenata.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi