
Novi BMW serije 6 Cabrio je premijeru imao početkom januara na Salonu automobila u Detroitu, a u međuvremenu su svoje tjunirane verzije najavili Hamann Motorsport, Lumma Design i Manhart Racing.
Hamann Motorsport je za svoju "šesticu" Cabrio (bar za početak) predvideo novi prednji spojler, set novih pragova i komplet alu točkova od 21 inča, ali se kasnije očekuju i pojačani motori, jače kočnice, modfikovano ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i doterani enterijer.
Lumma Design najavljuje novi aero body kit (izmenjeni branici, spojelri, pragovi, proširenja blatobrana, zadnji difuzor) i nove točkove, mada i ovde treba očekivati i pojačane motore.

I na kraju Manhart Racing čija serija 6 Cabrio će dobiti nove elemente od ugljeničnih vlakana (hauba, zadnji difuzor...), modifikovane branike, nove pragove, doterano ogibljenje, set novih crnih točkova, titanium izduvni sistem, kao i pojačani 4,4 litarski motor iz BMW-a X5 / X6 M.


Ivan Mitić – Autoblog.rs
super auta...sad cekamo onog 'weirdo' da kaze nesto i ubaci glavnog rivala.
Kao i uvek, ne dopadaju mi se nesto posebno ove doradjene verzije, ali auto ce da pojede konkurenciju svojom pojavom. Odavno neko nije napravio tako originalne i tako fascinantne prednje farove. Oni se moraju videti uzivo, posto ima i onih koji nemogu da neke stvari koje vide na slici zamisle u 3D. Ali sajam je za mesec dana, pa ce im se pruziti prilika. Postoji jedna druga marka gde ne moras da zamisljas kako ce neki auto izgledati uzivo. Video si jedan model, i kao da si video i onaj model koji jos nije ni izasao.
@ toma
Zato je taj koji pravi jedan te ,,isti'' model lepa i na slici, a tek uživo u 3D perspektivi...
A u stvari te tvoje treba da zamišljamo kako su lepi. E pa videćemo i to čudo. Kod Audija nema šta da se zamišlja i umišlja, sve se vidi lepo, jasno i uživa se u tome
BMW skače sa 1 pravca dizajna na drugi, ide od rugobe do elegancije, a ajde neka oni drže godinama isti dizajn kao Audi, pa ćeš da vidiš da li će bez MODNIH KRIKOVA I GEGOVA da budu zanimljivi. Samo nešto budžite i dobudžavate, a sve više idete ka ovim linijama koje mi u realnom životu treba da ZAMISLIMO kako su lepe. Ako su lepe , lepe su, što bi ih zamišljali i verovali kako tebi su lepi
@Dejan L
Neko živi u realnosti, neko u imaginaciji. Vidim da pokušavaš da premostiš ta dva stanja i nadam se da će ti jednog dana uspeti. Verujem u tebe...samo polako. Videćeš ga uskoro (ide sajam) i oči će ti se otvoriti... :)))
@ toma
Leba ti, objasni mi te tako radiklane razlike izmedju serije 5 i serije 7!
Ovaj... , htedoh reći industrijske razlike
@Dejan L
Veci je problem objasniti dizajnerske razlike izmedju 6-ce i 7-ce.
A da ne budem bas zao,pa da kazem izmedju 6-ce i buduceg (ako i bude) Gran coupe-a :D
Mislim,posto pljuju Audi kako je svaki isti.
Mercedesu nikako to ne moze da se zameri.
C/E/S klasa,svaka je totalno razlicita,kao i CLS.
@Dejan L
Pa rekao sam ti da odes prvo u Deltu. Tu ces da vidis razlike kad ih budes video uzivo. A i kacio sam sliku svih BMW modela zajedno i svih Audi modela zajedno. Ta slika sa Audi modelima mogla bi da se pojavi u kviskoteci: osoba a: ja sam audi a4, osoba b: ja sam audi a4, osoba c: i ja sam audi a4. I onda takmicari treba da pronadju sitne razlike i odgovore koji je tacno audi na slici. Naravno slike modela su malo uvecane ili smanjene da ne bi moglo na osnovu velicine da se zakljuci.
"htedoh reći industrijske razlike" sta je perica hteo reci, je nagradno pitanje?
@ toma
Istina je u stvari ovakva:
Bmw je za neki Gran Šou, kao dvorska luda, pokida se jadan na pisti driftujući, dok CAR mečka samo prodje i dobije aplauz, za njim ide Audi Kraljevski auto i baca senku na dvorsku ludu!
ja sam zapaljen novom 6-ticom..LUMMA,HAMANN,su lepi nema sta,ali MANHART je stvarno nabrijan... DEJAN L neznam ja ko na koga baca senku...malo si izmesao brendove :))
Meni je i dalje lepsa stara 6-ca,Banglova.
Na ovoj,visak na farovima je migavac ispod,po mom misljenji.
Najbolje se vidi na prvoj slici.
Mislim da bi mnogo lepse i agresivnije izgledalo da su "skraceni" farovi za taj deo.
Ovako mi deluje kao da je pridodat taj deo.
@toma
Aj 'leba ti opet turi onaj link poredjejnje nove i stare 6-ce.
taj migavac ispod fara, u ovom ili onom obliku bice i kod x4 i nove serije 3 kupe. Da se ne ponavljam koliko dobro izgleda uzivo, evo uskoro ce sajam gde ce biti izlozen kabrio...
Pazi koliko su moćniji retrovizori na bendži... to mi nesšto pade za oko!!
A ovako, zna se... :)))
Da nisam obratio paznju na retrovizore. Na mecki su kao kod peugeota 207:))
http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=400519&stc=1&d=1277336139
pored ovog bmw-a koji je veoma stvaran, pojavljuje se u sangaju 2012 (april), onu mecku (koja je ruku na srce lepa, a posebno ako bi bila sama na slici) moze kupiti samo neko ko:
1. ne zeli da ceka godinu dana;
2. ostrasceni ljubitelj taxi..ovaj...mercedesa
Kako neki ne vide da BMW sve sto radi to je smisljeno i veoma lepo isplanirano. Mozda im treba vremena da udju u neki segment, ali cim se to desi sledi cela gama, i razbucavanje konkurencije. Tek su pre 10 godina izbacili prvi SUV, a sad ih imaju 4 i sprema se za sledecu godinu peti (x4), i prosto razbijaju konkurenciju u segmentu premium SUV vozila. Izbacili su 5gt koji se fantasticno prodaje, i u narednih 2 godine izlaze 3gt i 1gt. Dakle i taj segment ce da okupiraju. Za godinu dana izlazi 6 gran coupe, i siguran sam da ce vrlo brzo izaci nesto slicno ali malo na bazi sledece serije 3 coupe. Dakle 3 gran coupe. A ono sto znam je da ce oko 2014. da izadje velika kupe limuzina (verovatno serija 8) koja ce biti ono sto su planirali za concept CS.
http://autos.yahoo.com/auto-shows/frankfurt_auto_show_2007_slideshow/2007_frankfurt_auto_show_gallery/bmw_concept_cs
tako da disite dok jos mozete:) A i mini se polako siri. Za tri godine 400.000 minija MINImum.
@toma
"onu mecku (koja je ruku na srce lepa, a posebno ako bi bila sama na slici)"
Na tvoju zalost stvarna je.
I na srecu mnogih nas.
A taj BMW sto planiraju da izbace je nastao kao kopija (veoma uspesnog) CLS-a,toliko. :D
Po onoj narodnoj,videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu :D
@pitbull
mozes ti da pricas sta god zelis, ali i ja i ti dobro znamo sta se priblizava. I to veoma brzo. Za cas ce sledeca Zeneva. I ono sto te najvise boli je cinjenica da sta god pisao, i koliko god se trudio, ne mozes nista da ucinis. Jednostavno to ne zavisi od tebe:) Zna se sta je oduvek bio sinonim za sportsku limuzinu, a sta za taxi limuzinu!
@toma
Videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu :D
CLS je TATA :D
@pitbull
kada ce mercedes da oformi neki subbrend, kao sto su kod bmw-a "M" i "i", posto onu poapazjaniju sa swatch-om necu da racunam:)
@toma
Nadam se da si cuo za AMG.
To je ono odeljenje koje je napravilo supersportistu (nesto sto nema BMW) SLS AMG. :D
A to su odradili odavno,kao i uvek,mnogo pre BMW-a,pa kad BMW-u dodje iz dupeta u glavu,onda i oni krecu stopama Mercedesa :D
Uostalom,vidis koliko je Smart uspesan kad ga svi kopiraju.
Mercdedesu su vaznija ozbiljna kola,zato priprema baby CLS,koji ce da raz-uzi konkurenciju,kao sto je to uradio CLS.
Tj,oni konkurenciju ni nemaju,nego ce njih pre uzeti nego bilo kog iz konkurentske kuce,zato sam rekao "konkurencija".
Pa ce onda za jedno 20 godina,kad vide kako razbija baby CLS da nastane serija 3 gran coupe :D
@pitbull
nisi mi odgovorio kada ce mercedes da oformi neki podbrend kao sto su "M" i "i".
@PITBULL
ne mogu da spavam bez tog odgovora:))
ali pazi, u pitanju je trik pitanje!
http://img213.imageshack.us/i/6vs6.jpg/
@toma
Znas i sam odgovor.
AMG je zvanicni tjuner.
To je ono odeljenje koje je napravilo SLS AMG :D
SLS AMG je supersportski auto,ako znas sta je to posto BMW to nema :D
A to nije sve od Mercedesa,posto imaju i jedan od najlepsih (najboljih se podrazumeva) ss auta ikada, SLR-a. :D
A Smarta su odavno izbacili. :D
Koji je kao sto vidis vrlo uspesan.
Pa su se mnoge kompanije odlucile da krenu tim putem.
@ toma
Nisi mi odgovorio na ono da X3 zvižduće u A stubovima, što je nedopustivo za 1 premijum brend
@PITBULL
e sad posto ti volis mnogo istoriju, reci mi koji su to bili sportski modeli Mercedesa pre 1999. godine, tj. pre nego sto su kupili AMG. Doduse 51%, postali su 100% vlasnici tek 2005. ili 2006. Necemo da racunamo tunere kao sto su brabus, amg, alpina, hamman, i sl. Smart je subbrend(?!?) sa sedistem u Svajcarskoj, osnovan u kooperaciji sa Swatch-om. I automobili izgledaju kao Swatch satovi. To lider premium segmenta sigurno nece da kopira, niti ga tako srozavanje interesuje. A takav auto je BMW imao davno, iSetta.
Najmocnije slovu u auto industriji "M" postoji jos od pocetka sedamdesetih. Videla mecka kako to rade bavarci pa hteli i oni, ali nisu znali, pa otkupili AMG pre desetak godina. Aj Mecko pij jos mleka. Trebas jos da rastes.
@Dejan L
Smart je podbrend,a MM iznad :D
Mislim,nazvali su ga Majbah samo iz jednog razloga.
Koliko god neki auto bio luksuzan i dobar,to je Mercedes. (nista cudno)
Zato je dobio ime Majbah.
@ toma
O podbrendovima pričaš, a nemaš pojma, o SLS i R8, o Cls i o A7 bmw samo može da sanja i da obećava.
Dokle ćeš da iznosiš netačne tvrdnje?
Kad ćeš da se pomiriš sa manama sa X3
@PITBULL
sto se tice kupe limuzina, posle 6 gran coupea, BMW-ov bord direktora je upravo odobrio jos vecu kupe limuzinu baziranu na buducoj 7-ici i RR fantomu, i pojavice se 2014. Po dimenzijama i celoj liniji bi trebalo da bude nesto slicno concept CS-u. U isto vreme Mecka pravi manji model, baby CLS (a i ovaj za sledecu godinu 6grancoupe je veci i dosta skuplji od velikog CLS-a). Ipak svako zna gde mu je mesto.
@toma
Hahaha,simpatican komentar.
Zabavio si me bas. :D
Tacno,BMW je imao onaj krs Isettu,za invalide.
Samo tad nisu bile guzve kao danas i ostali razlozi zbog kojih su danas takva kola potrebna.
Tako da ne znam sto su se uopste blamirali sa tim krsem,ali ok.
U to vreme je Mercedes napravio 300 SL Gulwing,najbrzi serijski auto na svetu.
I prvi serijski auto sa direktnim ubrizgavanjem !
Pozzz :D
@toma
"a i ovaj za sledecu godinu 6grancoupe je veci i dosta skuplji od velikog CLS-a)"
Ajde sacekaj da vidimo,ok?
Ipak je taj 6-GC kopija vrhovnog oca :D
CLS je zadao domaci.
Audi i BMW su zavrnuli rukave :D
S tim sto mi je BMW nesto mnogo spor,al ajd :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
Hvala, brži si od mene. Tomo ne blamiraj se. Ako nisi znao trka LeMans, Mercedes i Jaguar su bili majka kada je Bmw bio tricikl. Prestani da se blamiraš
P.S. tomo mislim da lupas gluposti.
CLS je dugacak skoro 5 metara.
4,94 tacno.
Pa koliko je onda dugacak GC?
Kao Fantom,5,7 metara? :D
A i na slikama se vidi da su i duzinu iskpoirali :D
Tako da,ne lupaj ko otvoren prozor 'leba ti :D
@Dejan L
na tvoje pitanje o X3 odgovor je:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/02/17/bmw-otvorio-fabriku-za-starije-radnike
u 22:58, da se sad ne ponavljam, procitaj onaj deo od Aleksandar Ugljesic, pa nadalje (druga polovina posta).
@PITBULL
pa nije ustvari duzi, ali je skuplji. SLS 350 je oko 60000, a novi 640i cabrio je 83000evra. Kupe ce biti oko 6-8.000 jeftiniji od kabria, znaci 75000. Posto je gran coupe isto to samo sa jos 2 vrata, bice + ili - 2-3000evra. Dakle doooosta skuplje od CLS-a. Veci gran coup, (7 grancoupe ili serija 8, sve jedno kako ce se zvati) vec je uveliko bio u fazi razvoja, kad je zbog globalne krize 2008. stopiran projekat. Bio je na bazi sadasnje sedmice, i pokusacu da nadjem negde, imao sam i jednu spijunsku sliku tog modela sa kamuflazom. Kao sto sam rekao upravo je dato zeleno svetlo da se nastavi sa tim projektom, ali na bazi nove sedmice (koja se pojavljuje 2015), i planiran je za 2014. To sto BMW nema sad neke modele, pa zamisli kad bi sve modele izbacili u istom trenutku. Jbg. da bi ostali najbolji i nezavisni, moraju da gledaju i na ekonomiju. Tako su npr. morali da otkazu i veliki X7 iako je vec bio u poodmakloj fazi razvoja. To sto se ti palis na neke modele koje nikada u zivotu neces voziti, je neka druga prica. I BMW se ne zadovoljava da napravi model tek da bi ga imao, vec ako naprave neki model, on mora da bude najbolji u svom segmentu. R8 i SLS ja nikada ne bi kupio pored ferarija i lamborginija (mada kad bi vec hteo Laborginija napravio bi inspekciju modela, da ne naidjem slucajno na neku pumpu ili drugi deo na kojem pise "made in VW":)). Kad BMW bude izbacio supersportski auto (prema novim informacijama nece biti M8, vec Z10) za njega se nece govoriti: "ako necete da date mnogo novca za ferari ili lamborgini, a hocete auto koji izgleda kao supersportski uzmite R8) vec ce biti u samom vrhu segmenta. Dakle ako budu ciljali na segment supersportskih automobila. Mada mozda i oni planiraju kao Audi i Mercedes da otkupe neku drugu kompaniju koja bi im razvila supersportski auto. To je uvek jeftinije nego da ga sami razvijaju.
A trziste neumorno pokazuje da BMW sve sto uradi, je pun pogodak. Naravno da se ne racunaju sporadicni komentari ostrascenih A/MB fanova koji po ceo dan vise na youtube-u i citaju testove veoma sumnjivog kredibiliteta.
@PITBULL
6 coupe je dugacak 4,9 (ustvari 4,88), a sa slike na dnu stranice mozes da procenis koliko je gran coupe duzi (tj. koliko ce biti duzi). Ovaj veci (7GC ili 8) ce biti na bazi produzene nove serije 7. Takodje se razmislja o RR limuzini sa sportskim, da ne kazem kupeovskim, crtama, koja bi bila na istoj osnovi. A ove dve tri godine ce jako brzo proci. Koliko brzo dovoljno govori i podatak, da ti i Dejan L ponekad se zanesete pa kazete da se serija 7 pojavila krajem 2009., a ne sredinom 2008. btw. krajem 2009. se pojavio A8. Vreme bas brzo leti. 2013/14 ce doci veoma brzo, to su jos 2-3 salona u Zenevi, i eto nas. Nemojte samo da se iznenadite koliko je to brzo proslo. Ali u svakom slucaju ostavljam vas da jos tih godinu dve kad god nemate neki argument vi pocnete da nabrajate r8, A7, SLS, CLS,... ali i sami znate koje je najmocnije slovo u autoindustriji."M". Ima jos jedno slovo, koje ce vaziti za "moste efficiant leter". Naravno "i".
@toma
Kojih ti problema imas?Ti ne cenis dovoljno Lambo?
Zanimljivo,sto li su radili nekad dok je Bmw imao gradsko vozilo od 1x1 oni imali Mijuru,kasnije Countach,pa Diablo...To sto je Audi vlasnik tebi najvise smeta,to te izjeda...Ne cenis ni Porse,a zasto?Zato sto je vlasnik Vw...Sigurno ne cenis ni Bugati Vejrona,ni Bentlija...Tu se vidi ustvari kakav si ti...Sad da ti kazem,Bmw nece napraviti brzog supersportistu kao sto je Audi R8 GT,takodje,to sto ti ne bi uzeo R8 pre ovih,pa,on je veoma popularan u celom svetu,sigurno si primetio,zbog njegovog dizajna...I,uostalom,jel znas ti konkurenciju supersportista,taj Bmw i da izadje nece biti u Top 10,ne moze biti bolji od 4,5 Porsea samo,da ne idemo dalje...
toma
Sto bi jedan druskan rekao: alal ti ćufte... :)
Kako iskopa "promenu" misljenja o enterijeru BMW X1 doticnog novinara...
Svima u debati bolji-jos bolji-najbolji... Svaka cast na trudu...
Na kraju ipak ukus presudi...
I takodje da kazem nesto o novoj 6-ici...Nije mi se svidela na pocetku,ali mi se sada bas,bas svidja...Extra odradjeno od Bmw-a.
@toma 12:14
Jako glup komentar.
Idemo redom.
CLS 350 CDI u Nemackoj kosta 63 500 eura.
U Srbiji 67 hiljada eura.
Za taj GC cemo videti,ne lupaj unapred.
Dalje:
" To sto se ti palis na neke modele koje nikada u zivotu neces voziti, je neka druga prica."
Idiotizam. I da je teako, pa nisam ja jedini kupac na svetu :D
Voze ih drugi ljudi kao sto vidis.
A i nikad se ne zna,mozda cu i ja parkirati takav jedan kuci,mada bi pre uzeo Lambo...
Steta sto je stopiran projekat X7,to bi voleo da vidim,a ne one male konzervice.
Takodje,vise cenim razvoj tog veceg GC-a ako ga uopste bude,nego onih gradskih konzervica.
Ali razumem ih,moraju da prave te konzervice da bi zadrzali statisticku prednost u prodaji na papiru.
A stara S klasa je pokazala novoj 7-ci :D
Ne mesaj mene sa drugima,ja nikad nisam rekao da je 7-ca izasla 2009-e !!!
@dusan
ja sam vec tebi i ovoj dvojici sa usijanim glavama rekao sta mislim i o audiju i o mercedesu. Odlicni su to automobili. Ali stanje je ovako: mercedes je do pre neku godinu u premijumu bio neprikosnoven, prodavali su 30-40% vise od BMW-a, audi je tek pre 15 godina resio da udje u trku sa mercedesom i bmw-o (tada je i VW bos objavio plan po kojem ce VW da postane najveci proizvodjac na svetu, a audi da bude ravnopravan sa bmw-om i mercedesom u premium segmentu), ali to jos nije uspeo. BMW je trenutno broj 1, RR je u svom segmentu broj 1, MINI je u svom segmentu broj 1. To nije zbog toga sto ja volim BMW, vec su to cinjenice. Jedni fanovi guraju na svoju stranu, drugi pak na svoju, na jednom testu rezultati ovakvi, na drugom onakvi, i na kraju moramo da pozovemo u pomoc statistiku i brojke. A statistika i brojke kazu da je trenutno BMW No1. A neko sada moze da polemise ovde do sutra, to se nece izmeniti.
@PITBULL
ne mogu da te razumem, kako ti ne razumes neke stvari. Konstantno pricas o nekim bmw konzervicama i zadrzavanju statisticke prednosti, a ustvari mercedes odrzava korak sa bmw-om upravo zahvaljujuci tim malim automobilcicima (a klasa) kakve bmw uopste nema u ponudi. BMW najjeftinija serija 1 kosta kao neka malo opremljenija a klasa. Drugo, upravo u tim jeftinim segmentima mercedes prodaje vise od BMW-a, dok smo videli da u segmentu E/5 BMW proda vise, S/7 razlika je u 2010. bila 600 komada (nadoknadjeno u januaru), a sto se tice luksuznih terenaca glupo je i pricati. BMW izbacuje mali auto, ali sa cenom od 30000. Oni da hoce samo zbog statistike da nesto rade izbacili bi neko govance kao a klasa ili a1 i prodavali ga za 14000evra, i prodali bi ih 500000komada godisnje, tj. onoliko koliko mogu da proizvedu.
Sto se tice cene CLS gledao sam cenu benzinca, posto se jos nije pojavila serija 6 sa dizelom, tako da je poredjenje sa tim benzincem najmerodavnije, i molim te ne pominji cene u Srbiji. Ja sam ti lepo dao cenu za jedan i drugi model u Nemackoj, gde su realne cene, gde nema fazona kao kod nas, gde uvoznici deru po svom nahodjenju.
@toma
Audi je malo ranije usao u trku...Dok je Bmw proizvodio tu isetu,pogledaj Audi 100 S coupe,uostalom,bila je pre par dana ovde na blogu istorija Audija,imas korisnog da procitas...Takodje,ne stavljaj ti da je Bmw nesto zasluzan sto su Mini i Rols prvi!I dalje imaju britanski izgled i sarm koji ih je krasio i pre 40 godina,i pre Bmw-a su bili to sto su danas!Ja nikad ne pominjem jos bolji Lambo od kad je Audijev,a bolji jeste,ali to ne pominjem,posto se da primetiti da je to taj Lambo i kao pre Audija!Ko zna da li bi ti voleo taj Rols i Mini da nisu Bmw-ovi...
Zasto po tebi Audi jos nije sustigao Mercedes i Bmw???Objasnjenje,ako nije problem,i takodje,Audi jos nije dao svoj maksimum...Audi je proizvodjac sa odlicnom istorijom i uspesima...
@toma
Takodje,A1 nije 14.000,najjeftiniji A1 u Nemackoj,1.2 tfsi 16.000,sto za tu klasu to uopste nije mala cena!A1 1.6,tdi sa 105ks,osnovni je 19.000e...A1 sa 1.4tfsi motorom od 185ks je 24.000e.Ako je to malo za tako mali automobil,ti si onda kralj.
@dusan
i fabija bi sa jakom opremom i motorom od 185ks kostala preko 20000evra. Ne gledaj kataloske cene automobila, vec cene po kojima mogu da se nadju u nemackoj. Izberi na mobile.de nove automobile pa ces videti. Ima ih za 14.000 kolko hoces. A to sam u nekoj drugoj raspravi pomenuo da sam u oktobru kad sam isao u Nemacku video svojim ocima A1, nov, u nekom salonu koji prodaje razne marke automobila, za 13.000 evra.
"Ako je to malo za tako mali automobil,ti si onda kralj". Ja nisam rekao da je 14.000 evra malo za takav automobil. Naprotiv, mislim da je previse.
BMW je kupio RR da bi podelio troskove pri razvoju platformi za luksuzne limuzine i v12 motore. A MINI je ostao od Rovera. Raspitaj se malo gde je i kakav bio MINI pre nego sto je BMW resio da ga "obnovi". Sto se tice sarma i dizajna MINI-ja, sve je to made in Germany. Dizajniraju se u Minhenu, prototipovi se testiraju u Minhenu, testiraju ih BMW-ovi test vozaci i bord direktora BMW-a donosi odluku koji ce se MINI proizvoditi i kakav ce nastupiti na trzistu, a pocetno odobrenje sto se tice dizajna dolazi od Adriana van Hoydok-a. Tako da je cak i Skoda samostalnija od MINI-ja u odnosu na maticnu kucu. Kao sto sam rekao sa RR je malo drugacije, mada sto se tice toga ko daje poslenje zeleno svetlo sto se tice pustanja na trziste i pravca razvoja, i dalje je to bord direktora BMW-a. BMW je jedini veliki proizvodjac automobila koji je privatna kompanija jednog coveka, ili zene, ili da budem precizniji porodice. Pa pre dve-tri godine Mercedes je trazio da sa BMW-om razmeni po 7% akcija i da rade na zajednickom razvoju tehnologija, i Susanne Klatten (devojacko Quandt) je dosla na sastanak borda direktora i rekla: NAJN! Ne zelimo da nas upropaste i izmuzu kao sto su uradili sa Krajslerom. Ovo sam napisao da bi shvatio da BMW funkcionise malo drugacije u odnosu na ostale kompanije, koje imaju vise ravnopravnih akcionara. Susanne i Stefan su deca Herberta Quandt-a koji je 50-tih godina spasio BMW od bankrota, i od tada ide uzlaznom linijom. 50-tak % akcija je ostavio svojoj deci, sestri i ne znam jos kome, i oni na BMW ne gledaju kao na izvor prihoda vec kao na neprocenjivu ostavstinu svog oca. Susanne koja ima najveci procenat akcija i najbogatija je zena u Nemackoj, do pre neku godinu je najvise vremena provodila u svojoj farmaceutskoj kompaniji koja joj je donosila prihode, a onda je resila da se aktivno ukljuci u rad BMW-a. I upamti sta cu ti sada reci: ako BMW napravi mali jeftini auto kao a1, prodavace se 500.000 godisnje (ako budu mogli toliko da proizvedu)!