home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U nemačkoj tjuning kompaniji TechArt obeležavaju 30 godina rada, a s minulim i aktuelnim kreacijama, bez sumnje, ostaju među najcenjenijim kompanijama koje se bave Porsche automobilima.

Sa tadašnjim sedištem u nemačkom gradu Fellbach, TechArt je u svet tjuninga ušao 1987. godine. Prvobitni poslovi kompanije, koja se 1988. godine seli u Leonberg, svodili su se na luksuzno uređenje unutrašnjosti automobila nekoliko brendova, ali su njeni osnivači Thomas Behringer i Matthias Krauss već krajem 1987. godine odlučili da će se TechArt baviti samo Porsche automobilima.

Prvi u nizu bio je Porsche 928 koji je dobio kvalitetnije materijale u unutrašnjosti i karoserijske aerodinamički optimizovane komponente. Sličan posao je naredne godine urađen na Porscheu 911 iz tadašnje aktuelne Serije 964.

U ekspanziji koja je počela devedesetih godina TechArt je, pored ostalog, 1995. godine premijerno predstavio model 911 Carrera CT3 (Serija 993) čiji je motor s mehaničkim kompresorom razvijao oko 470KS. 1999. godine TechArt tim stiže na trkačke staze (Porsche GTP Racing Series), a godinu kasnije njihov Porsche 911 GT3 (996) suvereno pobeđuje na stazi Hockenheim.

Paralelno s trkanjem u TechArtu nastavljaju s tjuningom Porsche automobila, a kvalitet svog posla često pokazuju ostvarenim vremenima na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife gde je njihov model GTstreet zasnovan na modelu 911 Turbo (997) krug „zatvorio“ nakon 7 minuta i 39 sekundi, što je 13 sekundi kraće od vremena koje je tada ostvario standardni 911 Turbo.

Pomenuti GTstreet na stazi Nardo je stigao do 358,2 km/h, a TechArt je dve godine posle pripremio SUV Cayenne Turbo koji je na istoj stazi stigao do 321 km/h.


Na sreću onih koji vole i mogu da plate Porscheove automobile koje „potpisuje“ TechArt, u Leonbergu ne posustaju. 


Najnovija vrhunska kreacija u dugom nizu je Cabriolet TechArt GTstreet R (više od 710KS) koji je zasnovan na aktuelnoj generaciji Porschea 911 Turbo S.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 843



Komentari