
BMW je oduvek bio zanimljiva platforma za tjuning, počevši od sopstvene „kućne“ tjuning ekipe okupljene u BMW Motorsport odeljenju. Luksuzni sportski kupe s početka 1980-ih bila je Serija 6, generacijske oznake E24, a 635CSi varijanta je spadala među najsnažnije verzije. Fabrički posmatrano, iznad tog modela nalazio se samo M635CSi koji je bio direktni izdanak BMW Motorsporta.
Kako podseća portal Vozim.hr, BMW E24 Serije 6 se proizvodio za današnje pojmove u vrlo dugom vremenskom periodu, počevši još 1975. godine pa sve do 1989. godine. Pravog naslednika je dobio tek u 21. veku sa tadašnjim E63 kupeom. Originalna Serija 6, čiji tjunirani primerak vidite na slikama, ispod haube krije najpoznatiju konfiguraciju kakvu nalazimo kod BMW-a, redni motor sa šest cilindara i naravno zadnji pogon. U odnosu na prethodnika, klasični BMW E9, E24 635CSi je bio korak napred u bezbednosti, snazi i brzini.

Popularni 3,4 litarski redni šestak u 635CSi je zavisno od godine proizvodnje raspolagao sa različitom količinom snage. Godište automobila na slikama je 1983. tako da za njega sa sigurnošću možemo reći da je u fabričkoj varijanti imao 218 KS. S obzirom da se ovde ne radi o serijskom modelu, već o verziji koja je dobila retki Hartge tretman i posebno ime, H6SP, situacija nije ostala serijska ni ispod poklopca motora.

Hartge H6SP koji je na prodaju u sklopu aukcijske kuće RM Sotheby’s Essen raspolaže sa otprilike 250 KS i 450 Nm. Najveća brzina mu je 240 km/h. Da nije sve ostalo na pojačanju motora govori podatak da je Hartge varijanta dobila i novi auspuh, nove točkove, novo oslanjanje te strukturno pojačanje ispod haube motra. Aukcijski primerak je prešao nemalih 76.000 kilometara ali verujemo da vas to neće odbiti od ovako sočne i jedinstvene prilike.
Izvor: Vozim.hr
Foto: RM Sotheby’s Essen