
U novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles su pripremili restomod projekat na bazi Renaulta 5 Turbo po receptu po kojem se u Singeru bave Porscheima 911 iz Serije 964.
Renault je za ulazak u elitno društvo na svetskoj reli sceni osamdesetih godina pripremio model 5 Turbo, a njihova radikalna „specijalka“ s centralno smeštenim motorom i zadnjim pogonom nije imala mnogo zajedničkih elemenata s modelom Renault 5 Alpine koji je poslužio kao baza projekta.

Nakon prvog Renaulta 5 Turbo u francuskoj automobilskoj kompaniji su uskoro ponudili i verziju Turbo 2 koja je bila nešto teža, jeftinija i manje radikalnija verzija u odnosu na izvornu, ali je iza leđa vozača i suvozača i dalje "grmeo“ 1,4-litarski četvorocilindarski turbobenzinski motor koji je u drumskoj verziji razvijao 160KS, što je bilo dovoljno za 200 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od sedam sekundi.

Nakon 35 godna u novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles su oživeli legendarnu "Peticu“ koju je pokretao centralno smešteni motor, a projekat restauracije s modifikacijama koje su prilagođene sadašnjem vremenu se krije iza naziva Renault 5 Turbo 3.

Suosnivač kompanije Alan Derosier je izjavio da je prvobitno razmišljao o restomod projektima na bazi Porschea 911, ali je zbog nekoliko etabliranih kompanija koje se već uveliko bave "elferima“ doneta odluka da Legende Automobiles za osnovu priče koristi Renault 5 Turbo kojem se Derosier divio u detinjstvu.

Automovil dolazi s naglašeno proširenim blatobranima, LED svetlima, karoserijom uglavnom od ugljeničnih vlakana, zadnjim krovnim spojlerom, točkovima do 16 i 17 inča, dve izduvne cevi, kao i četvorocilindričnim turbo motorom sa 400KS, modernim sekvencijalnim menjačem i zadnjim pogonom.
U unutrašnjosti se ističu digitalni instrumenti, narandžasti detalji, dvokraki volan minimalističkog dizajna, tanka sportska sedišta, dvozonski automatski klima uređaj i zaštitni kavez.
Izvor: Motor1.com / Klix.ba
Foto: Legende Automobiles