
Nissan Leaf je vrlo dobar automobil za vožnju po gradu, ali teško je učiniti da izgleda ili zvuči kul. Osim ako niste inženjer mašinstva koji je dobio ideju da strpa motor Kawasakija u prtljažnik Leafa. Rezultat je Nissan Leaf hibrid s motorom koji vrišti do 13.000 o/min.
Ali čemu sav ovaj trud? Derek Young iz San Franciska kaže da je odgovor jednostavan - želeo je da ugradi motor motocikla u automobil zbog broja obrtaja i njegove sirove prirode, a odabrao je Leaf jer je bio jeftin i relativno jednostavan.
Budući da je EV s prednjim pogonom, Nissan Leaf ima vrlo malo mehaničkih komponenti na zadnjoj osovini. Osim toga, pronašao je jedan sa veoma oštećenom baterijom koja nije vredela puno. Tako je trpanje motora iz Kawasakija ZX-10R-a bio najlakši i najjeftiniji put, piše Jutarnji.hr.
Naravno, nije bilo tako jednostavno, jer su bile potrebne neke teške izmene. Srećom, budući da je inženjer, Young je dorastao zadatku. Young je morao da modifikuje zadnji podokvir Lexusa IS350 da stane u zadnji deo Leafa. Nakon što je podokvir postavljen, Young je mogao da montira motor na njega pomoću prilagođenih nosača.

Naterati motor da pokreće zadnje osovine je bilo ipak malo teže. Young je morao da spoji lančani pogon sekvencijalnog menjača na lančanik koji je zatim okretao diferencijal. Diferencijal je došao iz Quaifea i namenjen je posebno za ugradnju motociklističkih motora u automobile.
Njegove kočnice su izrađene od mešavine različitih delova automobila. Na primer, njegove prednje čeljusti su iz Nissana 370Z, ali prednji diskovi su iz Mustanga, dok su zadnje kočnice prenete sa zadnjeg pomoćnog okvira Lexusa IS350. Vozi se na Enkei felnama umotane u Nexen gume.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: YouTube Screenshot