home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lanzante 930 TAG Turbo

Kada je Mercedes najavio da će proizvesti AMG-One, model s motorom iz Formule 1 koji je legalan za put, to ipak nije bio prvi takav automobil, jer je ranije postojao Lanzante 930 TAG Turbo.

Reč je o 930 Porscheu 911 Turbo koji je dobio 1,5 litarski Formula One V6 TAG-Porsche motor, ali ne kopiju, nego baš originalni motor koji je pokretao McLarenove bolide početkom osamdesetih te omogućio vozačima Nikiju Laudi i Alenu Prostu da dominiraju u sezonama 1984. i 1985. godine.

Lanzante 930 TAG Turbo

McLaren je očajnički želeo da "uskoči u turbo V6 voz" i konkuriše šampionskom Renaultu iz 1982. godine pa je udružio snage s TAG-om i Porscheom kako bi zajednički razvili turbopunjeni F1 motor. Kreativac koji stoji iza ove pogonske jedinice je Hans Mezger, legendarni Porscheov inženjer koji potpisuje neke od najboljih motora visokih performansi. Kada je motor razvijen, "ubačen" je u Porscheov drumski model 911 Turbo da bi se testirao. Naravno, to je kasnije inspirisalo Deana Lanzantea da napravi svoj primerak, koji je prikazan na fotografijama, navodi Klix.

Lanzante 930 TAG Turbo

McLaren je prodao Lanzanteu 11 motora napravljenih za sezonu, a to mu je omogućilo da započnu projekat proizvodnje 11 primeraka modifikovanog modela 930 s unikatnim F1 motorom. Svi primerci su napravljeni "od nule". Lanzante se udružio i s Cosworthom da bi ugradio 1,5 litarski V6 motor u 930, ali snaga je smanjena sa 1.000 KS na drumski i legalno prihvatljivih 503 KS i 422 Nm obrtnog momenta. Maksimalna brzina iznosi gotovo 322 km/h.

Kako bi sve funkcionisalo, prilagođen je 6-stepeni menjač, tu je diferencijal s ograničenim proklizavanjem, a unapređena je i upravljivost. Cosworth je smanjio pritisak prednabijanja za 25 posto, promenio odnos goriva i vazduha, ugradio novo kućište radilice i manje turbopunjače.

Tu su i novi amortizeri te karbonske kočnice, ali sistema za kontrolu proklizavanja nema.

Lanzante 930 "čuči" na 17-inčnim Ruf felnama, a u izradi automobila je korišćeno dosta aluminijuma i ugljeničnih vlakana da bi se smanjila težina za 200 kilograma.

Unutrašnjost je uglavnom originalna.

Iako će svih 11 primeraka biti potpuno unikatni, postoje neke restrikcije u onome što kupci mogu da izaberu. S druge strane, Porscheove boje i materijali u unutrašnjosti iz odgovarajućeg perioda su dostupni, ali ne toliko i moderne stvari.

Automobil na fotografijama je šesti do 11 primeraka planiranih za proizvodnju, a pokreće ga Laudin V6 motor s trke za Veliku nagradu Francuske 1985. godine.

Izvor: Klix.ba / Topgear.com

Foto: Lanzante



čitanja : 853



Komentari