
Porsche 911 GT3 RS je najlakši Porsche 911 koji se trenutno može kupiti, ali nova restomod kreacija Theon Designa nazvana Theon R je još lakša.
Stari automobili su lakši u gotovo svim slučajevima u odnosu na svoje moderne ekvivalente, koji su duži, širi, bezbedniji i bolje opremljeni. Tako je i donorski model 911 generacije 964, koji Theon koristi kao osnovu za svoju kreaciju, lakši od modernog modela GT3 RS. Međutim, Theon je uprkos tome stavio na "dijetu" ovaj 964, tako da je u stvari lakši čak i od Miate, one originalne iz 1989. godine.

Theon R je težak manje od 1.000 kilograma zahvaljujući korišćenju karbonskih vlakana koja se upotrebljavaju u Formuli 1. Ovaj materijal je korišćen u izradi panela karoserije i unutrašnjosti. Moderni GT3 RS je težak 1.482 kg, a originalna Miata 1.002 kg.

Naravno, moderni RS raspolaže s više snage, ali razlika nije velika. Njegov 4,0 litarski 6-cilindrični motor s vodenim hlađenjem razvija 525 KS, dok Theonov vazduhom hlađeni motor iste zapremine isporučuje 507 KS. Brojke govore da Theon lako pobeđuje u odnosu snage i težine.
Niko ne očekuje da R može pobediti RS na stazi, ali iz Theona ističu da zahvaljujući načinu varenja i karbonskoj kadi spojenoj sa šasijom ima torzionu krutost sličnu onoj koju Porsche postiže na svojim modernim automobilima.
Theon je za inspiraciju dizajna eksterijera koristio Porscheovu "klasičnu mašineriju". Na automobilu su felne u Minilite stilu, kakve je imao originalni 911 ST iz 1972. godine, ali one uključuju i karbon u svojoj spoljašnjoj konstrukciji. Takođe, pozadi je veliko zadnje krilo u obliku kitovog repa, koje podseća na Carreru RSR iz 1974. godine. Karbon keramičke kočnice, Wavetrac diferencijal s ograničenim proklizavanjem i MCS amortizeri su deo standardne opreme.
Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno nešto više od tri sekunde, dok do 160 km/h automobil ubrzava za 6,5 sekundi. To vreme je gotovo identično onom koje ostvaruje GT3 RS (2025).
Theonu je potrebno 18 meseci da napravi jedan automobil, a cena je milion dolara.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Theon Design