
Kao što je najavljeno još pre nekoliko meseci, Mk1 Ford Escort RS se vratio, i to u izdanju kompanije Boreham Motorworks koja stoji iza ovog zvanično licenciranog automobila.

Posebno je zanimljiva verzija koja ima 2,1 litarski četvorocilindrični motor sa 300 KS, uparen sa petostepenim menjačem i izduvnim sistemom od titanijuma „podešenim za performanse i uzbudljiv zvuk“.
Boreham nudi još jednu varijantu, standardni 1,8 litarski Twin Cam koji razvija 185 KS. Oba verzije su inače sa pogonom na zadnje točkove.

Boreham navodi da su originalni nacrti Forda izvučeni iz arhive, a originalni Mk1 Escort je u potpunosti skeniran pomoću lasera. Tako da je Boreham mogao da ponovo napravi RS u istom obliku i dimenzijama kao što je Ford uradio 1970-ih, ali da ga učini jačim, efikasnijim, tvrđim i upravljivijim.
Zato je dizajnirao je i proizveo nove elemente za karoseriju, upotrebio ugljenična vlakna za haubu, poklopac prtljažnika i unutrašnje strukture, čelik za glavne panele karoserije (ojačane i sa širim unutrašnjim lukovima), kao i aluminijum i titanijum za zadnju osovinu.

Boreham je ugradio ATB diferencijal sa ograničenim proklizavanjem da bi novim kupcima ponudio ukus starih RS performansi.
S druge strane, automobil nije opremljen servo upravljačem, a nema ni ABS, ni traction control, a ni servo kočnice.
Sve u svemu, Boreham cilja na težinu od samo 800 kg.
Točkovi su od 15 inča, dok je kočioni sistem sa diskovima 260 mm napred i 264 mm pozadi.

Za unutrašnjost su predviđeni koža, alkantara, ugljenična vlakna i zaštitni kavez, uz klima uređaj, sportska sedišta i trokraki volan sa crvenim markerom na 12 sati.
Suptilno je doteran i originalni RS oblik. Uklonjeni su branici, maska je sada aluminijumska, tu su i nova svetla, nove kvake na vratima i retrovizori.
„Ponovno kreiranje Escort Mk1 RS za novu generaciju nije samo stvaranje automobila“, rekao je šef Boreham Motorworksa Ijain Muir, „već se radi o odavanju počasti zaostavštini koja je inspirisala entuzijaste vožnje više od pola veka“.
Cene počinju od 295.000 funti (358.015 evra), a proizvodnja će biti ograničena na samo 150 automobila. Za to se dobija garancija od dve godine ili 20.000 milja (32.180 km) i datum proizvodnje u trećem kvartalu 2025.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs