home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bugatti Bolide
 
Lanzante je stekao slavu zahvaljujući svojim projektima u kojima je pretvarao superautomobile namenjene isključivo stazi u vozila legalna za drumsku vožnju. Poslednji u nizu je Bugatti Bolide.

Bolide je dizajniran i razvijen kao "čistokrvna mašina za stazu", automobil koji nikada nije "trebalo" da napusti stazu. Sa svojih 1.850 KS, laganom karbonskom karoserijom i trkačkim gumama koje izdrže jedva 60-tak kilometara, osmišljen je da juri rekorde, a ne da stoji u gradskoj saobraćajnoj gužvi.

Međutim, jedno od ovih retkih "čudovišta" se priprema za javni put, a na tome rade eksperti britanske kompanije Lanzante. To za Bolide znači zamenu ivičnjaka i boksova za ležeće policajce i kružne tokove.

Lanzante je zaista poznat po tome što je trkačkim legendama pružao novi život na javnim putevima. Od McLarena F1 GTR do modernog Porschea 935, mnogo je primera ekspertize ove kompanije. Najnoviji projekat bi mogao biti i najluđi do sada, navodi Klix.ba.

Govoreći za CarBuzz, šef kompanije Dean Lanzante je potvrdio da Bolide ima pravu DNK za konverziju te da se trenutno radi na jednoj drumskoj verziji.

"Trenutno radimo na Bugatti Bolideu, koji ima neke karakteristike preuzete od drumskih automobila. Motor će proći test emisije gasova. Imamo lagani menjač jednostavan za korišćenje i izradu visokog nivoa kvaliteta. Taj automobil će imati mnogo dobrih stvari", rekao je on. Ovde nije reč o karbonu i alkantari, nego o inženjeringu, delovima koji omogućavaju vožnju automobila na javnim putevima bez osećaja da je reč o maloj trci izdržljivosti.

Kako je Lanzante rekao, ranije generacije automobila za trkačke staze često su u stvari bile modifikovane verzije drumskih automobila.

"Automobili za trkačke staze su nekada bili drumski automobili, znatno modifikovani za upotrebu na stazi, a sada su mnogi od ovih automobila za trkačke staze drumski automobili. Nekim automobilma je potrebno predgrejavanje, drugi imaju bump mehanizam za paljenje, gde možete dobiti samo oko tri pokretanja pre nego što se isprazni baterija. Dovezemo ih u našu radionicu, pogledamo i kažemo 'da' ili 'ne' kada je reč o konverziji", kazao je Lanzante.

Drugim rečima, neki automobili su toliko fokusirani na stazu da je konverzija gotovo nemoguća s praktične tačke. Niko ne želi da bumpom upali svoj Bugatti od 3 miliona dolara u saobraćaju i da mora da objašnjava 'ne, ne, nije pokvaren...tako treba da funkcioniše', dok bi se svi ostali oko njih podsmehivali njihovim naizgled lošim životnim izborima.

Ne postoji određeni vremenski okvir za dolazak Lanzanteovog Bolidea koji je legalan za drumsku upotrebu, ali kada se to dogodi, on će se isticati čak i u retkom društvu Bugattijevih najradikalnijih kreacija. Pretvaranje jednog od najluđih automobila na svetu u nešto što možete legalno parkirati ispred kafića nije mali podvig, a Lanzante izgleda odlučan da dokaže da je to moguće.

Izvor: Klix.ba / CarBuzz.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Bugatti



čitanja : 66



Komentari