home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Aerfal Automotive
 
Holandski startap Aerfal Automotive oživljava klasični sportski automobil modernim restomodom baziranim na skromnoj platformi Porschea 914.

Porsche Carrera GTS, model poznatiji pod svojim internim kodnim nazivom 904, redak je primerak homologiranog sportskog automobila iz sredine šezdesetih godina prošlog veka, a šest decenija kasnije, holandska kompanija Aerfal Automotive želi da ga "oživi" u formi restomoda s modernom tehnologijom i Porscheovim temeljima.

Aerfal Automotive

Ponovo rođeni klasik je delo francuskog automobilskog dizajnera Alana Derosiera, poznatog po projektima poput superautomobila kao što su Kiska APG-1 inspirisanog Stratosom i modela Marc Philipp Gemballa Marsien spremnog za Dakar. CGI stručnjak Antoine Brigot, koji radi kao 3D umetnik za Avatr, bio je odgovoran za modeliranje, navodi Klix.ba.

Aerfal Automotive

Eksterijer ostaje veran proporcijama s u sredini postavljenim motorom i atraktivnim oblinama originala, s nekoliko promena na usisnicima za hlađenje, LED svetlima i vintage aluminijumskim felnama. Vrata se otvaraju zajedno s velikim delovima krova, omogućavajući lakši pristup kabini s dva sedišta. Unutrašnjost će zadovoljiti ljubitelje analogne ere zahvaljujući svojoj minimalističkoj armaturnoj ploči, retro brojčanicima i kombinaciji kože i titanijuma.

Aerfal Automotive

Porsche je između 1964. i 1965. godine proizveo 106 drumskih primeraka modela 904, koji je predstavljao homologacijski specijal. To znači da bi nabavka originalne šasije bila preskupa.

Osnivač Aerfala Daniel Robledo je za magazin Motor1 rekao da će njihov restomod biti baziran na skromnom Porscheu 914. Sportski automobil sa u sredini smeštenim motorom, koji su razvili Porsche i Volkswagen, mnogo je lakše pronaći s obzirom na to da je ukupno 118.978 jedinica napustilo fabriku između 1969. i 1974. godine.

Cilj projekta je bio odgovoriti na pitanje "šta ako bi Porscheovi vizionari iz 1960-ih imali pristup alatima današnjice?".

To je značilo da baza modela 914 ne bi bila dovoljna pa će zato šasija dobiti pojačanja od Multimatica, dok će Porscheov specijalista Tuthill raditi na oslanjanju i podešavanju šasije. Takođe, restomod će koristiti delove nabavljene od Bremba, Michelina i BBS-a.

Aerfal Automotive

Još važnije, ponovo rođeni 904 će biti pokretan "ponovo rođenim legendarnim osmocilindričnim motorom", koji se nalazi u originalnom trkačkom automobilu, a u to se navodno uključuje i Cosworth. Zapremina vazduhom hlađenog atmosferskog motora biće povećana s 2,0 na 4,0 litra, a ciljana snaga iznosi 400 KS.

"Ovde se ne radi o jurenju za brojkama, već o stvaranju motora koji odiše karakterom, ima sjajan zvuk i pruža osećaj koji vozača direktno povezuje s Porscheovom iskonskom trkačkom baštinom", navodi Aerfal.

Trenutno, Aerfalov 904 postoji samo u digitalnom svetu, ali kompanija planira da izradi prototip i uskoro će početi da prima prednarudžbine. Cene, planirane brojke proizvodnje i ciljani datum za prve isporuke još nisu objavljeni.

Izvor: Klix.ba / Carscoops.com

Foto: Aerfal Automotive



čitanja : 77



Komentari