home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : agencija Tanjug (www.tanjug.co.yu)

Japanska "Tojota" je danas saopštila da je u periodu juli-septembar prodala ukupno 2,34 miliona vozila, nešto manje od "Dženeral motorsa" (GM), koji je ponovo preuzeo vođstvo u trci za mesto najvećeg proizvođača automobila u svetu.
Kako su prenele agencije, "Tojota" i po broju vozila prodatih za devet meseci ove godine (7,05 miliona) takođe nešto zaosataje za GM-om, koji je ostvario prodaju od 7,06 miliona automobila.
Brojevi koje je danas saopštila "Tojota" pokazuju, kako ocenjuju agencije, da japanska kompanija stoji rame uz rame s američkom, koja je u proteklom tromesečju prodala 2,38 miliona vozila.
"Tojota" je prvi put nadmašila GM u gobalnoj prodaji vozila u prvoj polovini 2007, zahvaljujući vozilima visokog kvaliteta, malim štedljivim automobilima poput "kamrija", "korole" i hibridnog "Prijusa" na kombinovan benzinski i električni pogon.
Pojedini analitičari tvrde da je samo pitanje vremena kada će se japanski proizvođač, koji je svoj poslovni uspon bazirao u decenijama posle Drugog svetskog rata na imitaciji američkih modela, preteći GM.
Prodaja vozila "Tojote" u svetu u poslednjem tromesečju porasla je četiri odsto u odnosu na isti lanjski period, dok je prodaja za devet meseci skočila sedam procenata.
U avgustu je "Tojota" objavila plan da u 2009. proda 10,4 miliona vozila, što je znatno više od dosadašnjeg rekorda od 9,55 miliona isporučenih vozila, koga GM drži još od 1978. godine.
"Tojotinim" ogromnim isporukama u mnogome pomažu visoke cene goriva , budući da japanska vabrika proizvodi "štedljive" automobile.
"Tojota" je umanjila procenu prodaje na domaćem tržištu ove godine zbog stagnacije tržzišta, ali računa na veću od očekivane prodaju van granica zemlje, što će nadomestiti domaći pad.
GM, koji smanjuje broj zaposlenih i kreše troškove, prošle sedmice je objavio povećanje prodaje u trećem tromesečju od četirri odsto, na 2,38 miliona automobila i kamiona, zahvaljujući većim isporukama vozila na tržišta zemalja u razvoju.
U prvoj polovini ove godine, "Tojota" je prodala 4,72 miliona vozila, a GM 4,67 miliona.
GM je, ipak, nadmašio "Tojotu" po broju proizvedenih vozila u prvom polugodištu - sa 4,75 miliiona, prema 4,71 milion.
U odmeravanju profita GM znatno zaostaje za "Tojotom" što joj omogućava da više ulaze u istraživanje i razvoj novih modela.
GM je u drugom tromesečju ostvario neto zaradu od 891 miliona dolara, zahvaljujući dobroj prodaji u inostrantsvu. To je treće uzastopno tromesečje u kojem je ostvaren profit, čime je učinjen dramatičan preokret u odnosu na 3,4 milijarde dolara gubitaka uknjiženih u istom periodu minule godine.
U periodu april-jun "Tojota" je dostigla zaradu od 4,27 milijardi dolara, što je do sada najveći kvartalni profit, za 32,3 odsto veći u odnosu na minulu godinu.
Nedavna analiza troškova i profita u auto-industriji koju je uradila grupa "Harbur-Filaks" pokazala je da je GM ostvarivao 2.123 dolara manje po vozilu od "Tojote" u 2006. godini u Severnoj Americi.
"Tojota", najprofitabilniji od svih proizvođača kola na svetu po jednom vozilu, povećala je profit po jednom montiranom automobilu s 1.175 dolara u 2005, na 1.977 dolara u 2006.
GM još gubi novac na svakom vozilu prodatom u Severnoj Americi, ali je uspeo da smanji taj gubitak na 146 dolara u 2006, sa 1.271 dolara u 2005. godini, zahvaljujući smanjenju troškova i ukidanju na hiljade radnih mesta.



čitanja : 1054



Komentari