
Izvor : www.novosti.co.yu
Delegacija „Fijata“ danas će posetiti „Zastavu“ i sa poslovodstvom
razgovarati o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila. Italijani, kako
nezvanično saznaju Večernje Novosti, već imaju razrađene planove o budućoj
saradnji, prema kojima bi se u krugu fabrike gradio novi pogon i, između
ostalog, proizvodio redizajnirani „fića“.
Saradnja „Zastave“ i „Fijata“ i posle privatizacije skoro da je izvesna, jer se
na novoj traci italijanskog proizvođača „komau“ proizvodi „punto“ namenjen balkanskom
i ruskom tržištu, a da li će poslovno-tehnička saradnja prerasti u nešto veće
znaće se tek posle raspisivanja tendera.
Da su Italijani zainteresovani za „Zastavu“ nedavno je obelodanio ministar
finansija Mirko Cvetković, ali je dodao da saradnju uslovljavaju potpisivanjem
Ugovora o stabilizaciji, jer proizvedene automobile u Kragujevcu žele da izvoze
i na evropsko tržište.
Zvaničnici „Zastave“ kažu da nisu ovlašćeni da saopštavaju detalje o toku
privatizacije, ali su nam potvrdili da se više preduzeća interesuje za taj
proces. Kažu da su pogoni „Zastave“ sada u potpunosti kompatibilni sa
„Fijatovim“ i da bi se bez većih problema u Kragujevcu moglo proizvoditi više
modela ovog proizvođača.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora grupe „Zastava vozila“
završene su sve pripreme za privatizaciju fabrike, a delegacije se najviše
interesuju za tehničke mogućnosti, koje su sada na svetskom nivou.
- Kapaciteti su osposobljeni za proizvodnju do 300.000
vozila godišnje, što je osnovni preduslov svih potencijalnih kupaca. Pored
toga, broj radnika je sveden na svetske standarde, tako da smo atraktivni za
sve proizvođače automobila na svetu koji su zainteresovani za balkansko i
evropsko tržište.
PET I PO DECENIJA SARADNJE
SARADNJA „Zastave“ i italijanskog „Fijata“ traje već pet i po decenija. Za to
vreme kragujevačka fabrika automobila je tržištu isporučila oko četiri miliona
vozila, uglavnom modela ovog italijanskog proizvođača. Od tog broja „Zastava“
je izvezla oko 700.000 automobila na sve kontinente sveta. Samo u 1989. godini
„Zastava“ je proizvela 223.000 vozila.
SPISAK
SVE je duži spisak zainteresovanih kupaca za „Zastavu“. Prema dosadašnjim
najavama tendersku dokumentaciju za kupovinu srpske fabrike mogli bi da otkupe
nemački „Volksvagen“, „Fau“ iz Kine, italijanski „Fijat“, indijski „Tata
motors“, „Pežo sitroen“ i ruski „Vaz auto“.