Prema pisanju američkih medija, GM razmišlja da kupi "Krajsler",
ili da se spoji sa tom kompanijom.
Ukoliko bi došlo do fuzije bio bi, prema rečima analitičara,
stvoren najveći automobilski koncern na svetu, kome već sada, ako se računaju zajedno
njihovi rezultati, pripada 35 odsto udela na tržištu automobila u SAD.
Obe automobilske kompanije su suočene sa padom prodaje na domaćem
tržištu i visokim gubicima, pri čemu je GM u drugom tromesečju ostvario
negativan saldo od 15,5 milijardi dolara, posle profita od 891 milion dolara u
istom lanjskom periodu.
Cele prošle godine GM je ostvario rekordan gubitak od 38,7
milijardi dolara, a kompanija se nada da će ponovo početi da posluje
profitabilno u 2010. godine.
"Krajsler" je lani iskazao gubitak od 1,6 milijardi
dolara.
GM je juče potvrdio da i dalje ne smatra bankrot za jedan od
puteva kojim bi ova kompanija mogla da izadje iz sadašnjih teškoća.
"Bankrot ne bi bio u interesu zaposlenih, akcionara,
dobavljača, ni potrošača. Verujemo da su spekulacije o mogućem bankrotu
preterane", saopštila je kompanija.
Automobilska industrija "Krajsler" ranije bila sastavni
deo automobilske grupacije "Dajmler Krajsler" koja ju je lani prodala
investicionoj firmi "Kerberus kepitel menadžment".
O toku pregovora dve automobilske kuće u medijima se, inače,
pojavljuju prituvurečne informacije. Tako dnevnik "Njujork tajms"
danas piše da su šanse GM-a da dobije Krajsler polovične (50:50), dok
"Volstrit džornel" ukazuje da su razgovori zastali na "mrtvoj
tački" zbog posledica finansijske krize, koja se "izmakla
kontroli".
Pregovori dva kompanije bi se, prema nepotvrdjenim izvorima na
koje se poziva američka štampa, mogli obnoviti u relativno kratkom roku.
Oba proizvodjača automobila sada razmišljaju o tome da li bi možda
zajedno mogli brže proći kroz krizu u kojoj se nalazi američko tržište
vozila (zbog globalnih finansijskih problema i cene goriva).
Ukoliko se pregovori završe neuspehom, vlasnik
"Krajslera", bi se, po svemu sudeći, orjentisao na alijansu sa
"Renoom" i "Nisanom", čiji je šef Karlos Gošn, pre dve
godine, nastojao da ostvari partnerstvo sa GM-om.
Portparol kompanije GM Toni Červone je izjavio da se rukovodstvo
kompanije sada usmerilo na pregovore sa čelnicima drugih proizvodjača
automobila o zajedničkim interesima, a sličnu izjavu dala je i portparol
"Krajslera" Lori Mektaviš.
Izvor : Tanjug.co.yu
Kvalitet im i nije toliko bedan koliko politika raspodele modela po kompanijama pa prilikom kupovine odmah razmisljas kako ces se otarasiti modela koji se sigurno "valja" jos negde u Svetu
GM je postao patetican, zato ga ljudi pocinju izbegavati(to su prilicno osetili kroz milijarde gubitaka), poslednji dokaz je OPEL-INSIGNIA, ili kako se vec isti oblik lima zove po Svetu