home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najveća američka automobilska industrija "Dženeral Motors" (GM) pregovarala je sa manjim domaćim konkurentom "Krajslerom" o fuziji, objavila je agencija Rojters pozivajući se na neimenovani izvor upoznat sa tokom razgovora.

Prema pisanju američkih medija, GM razmišlja da kupi "Krajsler", ili da se spoji sa tom kompanijom.
   Ukoliko bi došlo do fuzije bio bi, prema rečima analitičara, stvoren najveći automobilski koncern na svetu, kome već sada, ako se računaju zajedno njihovi rezultati, pripada 35 odsto udela na tržištu automobila u SAD.
   Obe automobilske kompanije su suočene sa padom prodaje na domaćem tržištu i visokim gubicima, pri čemu je GM u drugom tromesečju ostvario negativan saldo od 15,5 milijardi dolara, posle profita od 891 milion dolara u istom lanjskom periodu.
    Cele prošle godine GM je ostvario rekordan gubitak od 38,7 milijardi dolara, a kompanija se nada da će ponovo početi da posluje profitabilno u 2010. godine.
   "Krajsler" je lani iskazao gubitak od 1,6 milijardi dolara.
   GM je juče potvrdio da i dalje ne smatra bankrot za jedan od puteva kojim bi ova kompanija mogla da izadje iz sadašnjih teškoća.
   "Bankrot ne bi bio u interesu zaposlenih, akcionara, dobavljača, ni potrošača. Verujemo da su spekulacije o mogućem bankrotu preterane", saopštila je kompanija.
   Automobilska industrija "Krajsler" ranije bila sastavni deo automobilske grupacije "Dajmler Krajsler" koja ju je lani prodala investicionoj firmi "Kerberus kepitel menadžment".
   O toku pregovora dve automobilske kuće u medijima se, inače, pojavljuju prituvurečne informacije. Tako dnevnik "Njujork tajms" danas piše da su šanse GM-a da dobije Krajsler polovične (50:50), dok "Volstrit džornel" ukazuje da su razgovori zastali na "mrtvoj tački" zbog posledica finansijske krize, koja se "izmakla kontroli".
   Pregovori dva kompanije bi se, prema nepotvrdjenim izvorima na koje se poziva američka štampa, mogli obnoviti u relativno kratkom roku.
   Oba proizvodjača automobila sada razmišljaju o tome da li bi možda zajedno mogli brže proći kroz krizu u kojoj se nalazi američko  tržište  vozila (zbog globalnih finansijskih problema i cene goriva).
   Ukoliko se pregovori završe neuspehom, vlasnik "Krajslera", bi se, po svemu sudeći, orjentisao na alijansu sa "Renoom" i "Nisanom", čiji je šef Karlos Gošn, pre dve godine, nastojao da ostvari partnerstvo sa GM-om.
   Portparol kompanije GM Toni Červone je izjavio da se rukovodstvo kompanije sada usmerilo na pregovore sa čelnicima drugih proizvodjača automobila o zajedničkim interesima, a sličnu izjavu dala je i portparol "Krajslera" Lori Mektaviš.

Izvor : Tanjug.co.yu



čitanja : 794



Komentari

Kvalitet im i nije toliko bedan koliko politika raspodele modela po kompanijama pa prilikom kupovine odmah razmisljas kako ces se otarasiti modela koji se sigurno "valja" jos negde u Svetu

GM je postao patetican, zato ga ljudi pocinju izbegavati(to su prilicno osetili kroz milijarde gubitaka), poslednji dokaz je OPEL-INSIGNIA, ili kako se vec isti oblik lima zove po Svetu

Autor ChedomirADELAIDE 13 Okt 2008, 06:27