home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Evropska prodaja vozila u septembru smanjena je 8,2 odsto u odnosu na isti lanjski mesec, uprkos višku od dva radna dana, zbog toga što je finansijska kriza teško pogodila auto-industriju, kao i zbog poskupljenja goriva, saopštilo je danas Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u Briselu.

Kreditni krah onemogućio je automobilsku industriju da finasira dnevno poslovanje i da ulaže u nove tehnologije ekološki prilagođenih vozila, upozorila je ACEA.

Povrh toga, potražnja za novim kolima je oslabila zbog toga što su kupci, zbog privredne neizvesnosti, odustali od velikih kupovina, u šta spadaju i automobili, ili, pak, nisu našli kreditora koji bi ih finansirao, navedeno je u saopštenju.

U septembru je ukupno u članicama Evropske unije registrovano oko 1,304 miliona kola, što je najniži nivo od 1998. godine. U podatke o prodaji novih kola u zemljama EU nisu uključene Malta i Kipar, kao i zemlje EFTA, članice Evropskog udruženja slobodne trgovine.

Septembar je uobičajeno dobar mesec za prodaju kola, kada se dostiže vrhunac posle mirnih letnjih meseci. Za devet meseci ove godine ukupne isporuke manje su za 4,4 odsto u odnosu na isti lanjski period.

Na zapadno-evropskom tržištu, isporuke putničkih kola smanjene su prošlog meseca 9,3 odsto, u poređenju sa septembrom 2007, kada je prodato 1,211 miliona vozila.

Najveći pad prodaje zabeležen je u Britaniji, za čak 21,2 odsto, i u Španiji, gde su isporuke smanjene 32,2 odsto. U Italiji je prodaja kola smanjena 5,5 procenata.

Francuska je zabeležila povećanje prodaje od 8,4 odsto, posle avgustovskog pada od 7,1 procenata, a Nemačka 1,2 odsto, u odnosu na drastičan pad u avgustu od 10,4 odsto.

U novim članicama EU zabeležen je rast prodaje od 7,8 odsto u septembru, kada je isporučeno 93,275 vozila.

Od proizvođača, najlošije je prošao američki "Dženeral motors" (GM) koji je imao pad od 18,1 procenata, na oko 129.000 jedinica. GM, koji u Evropi prodaje robne marke "opel", "voksal", "ševrolet" i "saab", saopštio je minule sedmice da je značajnije smanjio proizvodnju kola u evropskim fabrikama.

Japanski "Nisan", koji je prošlog meseca takođe objavio smanjenje proizvodnje u fabrici u Španiji, zabeležio je pad prodaje od 5,2 odsto, na oko 32.000 komada na evropskom tržištu.

Francuski proizvođači "Reno" i "Pežo-Sitroen" registrovali su pad od 2,1 odsto, na nešto više od 102.900 jedinica, odnosno devet odsto, na oko 153.000 vozila.

Evropska prodaja "Fijata", uključujući i modele robnih marki "lanča" i "alfa romeo", smanjena je 1,4 odsto, na oko 97.000 kola.

"Folksvagenova" prodaja u Evropi, koja uključuje modele "audi", "seat" i "škoda", porasla je prošlog meseca 1,4 odsto, na 263.435 jedinica.

Fiat povećao tržišni udeo u Evropi uprkos padu prodaje

Italijanski proizvođač automobila "Fijat" uspeo je da u septembru poveća udeo na evropskom tržištu, uprkos nastavku velikog slabljenja tržišta automobila i padu prodaje novih vozila od 8,2 odsto u Evropi i 5,5 procenata u Italiji u odnosu na isti mesec lane, objavila je italijanska agencija ANSA pozivajući se na izvore u automobilskom sektoru.

Grupacija "Fijat" je u septembru povećala udeo na evropskom tržištu na 7,7 odsto, sa 7,1 odsto godinu dana ranije i 7,2 procenta u avgustu.
Udeo "Fijata" na evropskom tržištu automobila u devet meseci ove godine iznosio je prosečno 8,2 odsto, prema 8,1 odsto u istom razdoblju lane.
Prodaja vozila marke "fijat" opala je tokom septembra 0,1 odsto u odnosu na isti mesec 2007, dok je istovremeno prodaja marke "lanča" porasla 5,7 odsto, a vozila "alfa romeo" skliznula 15,4 procenta.
Kompanija je u devetomesečnom periodu ove godine povećala prodaju vozila "fijat" 1,4 odsto, ali je istovremeno zabeležila pad tražnje marke "lanča" za 7,9 odsto, a automobila "alfa romeo" za čak 30,6 procenata.
U septembru je udeo marke "fijat" na tržištu Evrope porastao na 6,2 odsto, sa 5,6 procenata godinu dana ranije, a u devet meseci na 6,7 odsto, sa 6,2 odsto u istom periodu lane.
Udeo marke "lanča" na evropskom tržištu automobila povećan je prošlog meseca na 0,8 odsto, sa 0,7 odsto, ali je ostao na nepromenjenom nivou od 0,8 procenata u devetomesečnom periodu.
Učešće "alfa romea" u prošlomesečnoj prodaji u Evropi je, međutim, smanjeno na 0,7 odsto, sa 0,8 procenata i na 0,7 procenata u devet meseci ove godine, sa jedan odsto godinu dana ranije.
Podači o septembarskoj prodaji potisnuli su vrednost akcija "Fijata" na berzi u Milanu za 1,8 odsto, na psihološki nivo od osam evra, budući da je izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione (Sergio Marćionne) početkom ove sedmice prognozirao da će septembarska prodaja biti bolja nego u istom mesecu lane.

Izvor : Tanjug.co.yu



čitanja : 740



Komentari