home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Velike svetske auto-kompanije, kao što su italijanski "Fijat" i južnokorejski "Hjundaji", iznele su crna predviđanja za iduću godinu, u trenutku kada globalna finansijska kriza uzima danak.

Italijanska automobilska grupacija "Fijat" saopštila je da bi svetska potražnja za njenim vozilima mogla da padne 10 do 20 procenata prema "najgorem scenariju", a zvanični predstavnik "Hjundaija", najvećeg južnokorejskog proizvođača vozila, izjavio je da će se potražnja za kolima smanjiti iduće godine i u zemljama koje imaju visoku stopu privrednog rasta.

Nemački "Dajmler", proizvođač luksuznih kola sa oznakom "Mercedes-Benc" i sportsko terenskih automobila, takođe će, sudeći prema najnovijim prognozama, izaći sa podacima o smanjivanju profita, drugi put zaredom u ovoj godini.

Svetski proizvođači automobila suočeni su sa drastičnim padom potražnje, zbog toga što su kupci odložili za bolje dane velike kupovine, kao što je nabavka porodičnog automobila, zbog straha od recesije, upozoravaju analitičari.

"Fijat" je saopštio da je da bi trgovački profit kompanije mogao pasti čak do 65 procenata iduće godine.

Iako italijanski gigantski proizvođač putničkih kola, kamiona i traktora ističe da se ta prognoza odnosi na "najgori scenario" u narednoj godini, analitičari tvrde da bi se tako nešto zaista moglo dogoditi.

Grupacija "Fijat" je objavila bolju od očekivane zaradu u trećem tromesečju, zahvaljujući jakoj prodaji poljoprivrednih mašina.

Trgovinski profit porastao je u tom periodu skoro osam procenata, na 802 miliona evra, nadmašivši tržišna očekivanja. Kompanija ocenjuje da će njen neto prihod iduće godine biti između 400 miliona evra i 1,2 milijarde evra, u poređenju sa ovogodišnji očekivanim čistim prihodom od 2,6 milijardi evra.

Njujorška agencija "Blumberg" navodi u izveštaju iz Rima da je najveći pad prodaje auto-industrije od 1993. godine prinudio izvršnog direktora Serđa Markionea da smanji finansijske ciljeve "Fijata", prvi put od kada je uspeo da na zdrave noge postavi kompaniju, koja je 2005. godine ponovo počela da posluje sa profitom.

Skok cene sirovina i slabija prodaja putničkih i komercijalnih vozila u Evropi, nadoknađeni su većom potražnjom poljoprivredne opreme u latinskoj Americi i kola u Brazilu, "Fijatovom" drugom najvećem auto-tržištu.

Direktor Markione uspeo je da 2005. okonča četiri godine dugu agoniju poslovanja sa gubicima, uvođenjem novih modela u prodaju, smanjivanjem troškova izrade kola, razmenom komponenti među automobilima, kao i uspostavljanjem partnerskih odnosa sa konkurentskim firmama.   

"Hjundaji" je u trećem tromesečju registrovao pad neto profita od 38 procenata, ali su njegova očekivanja poslovanja u 2009. takođe sumorna.

"Tržišna situacija u zemljama sa visokom stopom rasta je mnogo gora nego što se očekivalo," izjavio je Park Dong-Vuk, finansijski direktor "Hjundaija, petog proizvođača automobila na svetu, zajedno sa udruženom "Kijom."

Prodaja kola smanjena je i na domaćem tržištu, a teško je reći da će se situacija popraviti, i pored rasta prodaje u inostranstvu i najavljene prodaje novih modela kola, upozova se u Seulu.

Prodaja kola u SAD pala je prošlog meseca 27 procenata, a u Evropi se tržište automobila smanjuje već peti mesec uzastopno, što je najduže od 2005. godine, zbog krahe kreditnog tržišta.

Prodaja novih kola u Italiji smanjena je 5,5 odsto u septembru, u odnosu na minulu godinu, dok je ukupan pad isporuka za devet meseci 11 procenata.

Analitičari procenjuju da bi do kraja godine smanjenje prodaje moglo da dostigne 16 procenata, kako to predviđa agenacija "Promotor" u Bolonji.

Svetske auto-kuće, uključujući "Ford", "Dajmler" i "Reno" odgovorile su na sunovrat tržišta smanjivanjem proizvodnje, zaustavljanjem montažnih traka i kresanjem radne snage.

"Dženeral motors" najavio je početkom oktobra da će smanjiti proizvodnju za oko 40.000 vozila do kraja godine u Evropi , a "Fijat" je saopštio da će privremeno zatvoriti četiri od njegovih šest fabrika u Italiji, između septembra i novembra.

Izvor : Tanjug.co.yu



čitanja : 887



Komentari

Kome će Fijat prodavati 200.000 automobila proizvedenih u Srbiji?
,, Razvoj,, autoindustrije u Srbiji je ČIST PROMAŠAJ! Bubućnost Srebije je ipak u ,,MOTICI,,

Autor Mića 24 Okt 2008, 12:35